دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با بیان اینکه مواد مخدر جزو چهار بحران اصلی دنیاست افزود: در کنار فقر، مسایل زیست محیطی و هسته ای مواد مخدر نیز تهدید جدی محسوب می‌شود و کشور ایران از این امر مستثنی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلیم کریمی امروز در همایش گفتمان سازی و صیانت از خانواده که در مجتمع امام خمینی سنندج برگزار شد؛ گفت: بهترین مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن مبارزه با این معضل وپیشگیری  است.

وی گفت: با این وجود می‌طلبد همه در رویکرد اجتماعی شدن تلاش کنند چرا که این حوزه صرفا دستگاه خاصی را مسئول نمی داند بلکه تمامی دستگاه ها و مردم در قبال این پدیده مسئول هستند.

کریمی اظهار داشت: چنانچه هر کسی در خانواده و محیط کار خود احساس مسئولیت داشته باشد و با این پدیده برخورد کند در جهت جامعه پاک گام برداشته است.

کریمی به آمار معتادین در کردستان اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس آخرین آمار شیوع شناسی حضور 20 الی 21 هزار معتاد وجود دارد.

کریمی ادامه داد:  هشت هزار و ۵۰۰ نفر در کردستان تحت درمان متادون و سایر درمان های دارویی هستند به عبارتی وضعیت استان به نسبت سایر مناطق بهتر است اما باید حساسیت در این حوزه را افزایش دهیم.

وی ظرفیت سازمان های مردم نهاد در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خیران آنچنان به این زمینه ورود پیدا نکردند و لازم است آنها را توجیه کرد کما اینکه خیران معنوی عمده ای در کردستان هستند اما نیاز است خیران مادی نیز به این زمینه بیشتر توجه کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان نشاط اجتماعی و انسجام خانوادگی را در کاهش شیوع این پدیده موثر و مفید دانست و عنوان کرد: باید کانون خانواده را با آگاهی بخشی تقویت و نشاط فرهنگی را با ارایه خدمات در اماکن تفریحی و پارک ها افزایش دهیم چرا که در کاهش بروز این پدیده تاثیر گذار است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.