مسعود روحانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این معضل نیاز جدی به بالا بردن آستانه حساسیت مردم دارد افزود: تمام تلاش مسئولان امر در شهرستان شناسایی تمام معتادان و بیشترین علت گرایش آنها برای برنامه ریزی و اقدام در خصوص پیشگیری از این معضل در آینده شهرستان است.
وی در خصوص آمار معتادان کامیاران اظهار کرد: این آمار به صورت دقیق وجود ندارد اما با توجه به اینکه شناسایی معتادین در روستاها آسان تر است آمار معتادان در روستاها دقیق تر از شهر به دست می آید.
روحانی دلایل زیادی را عامل گرایش به مواد مخدر دانست و اضافه کرد: برای پیشگیری از این بیماری در جامعه باید در مرحله اول خانواده ها به صورت علمی و درست به تربیت فرزندان خود بپردازند.
فرماندار کامیاران با بیان اینکه بچه های امروز برای جامعه امروزی تربیت نشده اند گفت: نداشتن اعتماد به نفس کافی از بزرگترین دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر است.
روحانی افزود: با توجه به تحقیقات اخیر ثابت شده است که بیکاری و مشکلات اقتصادی از دلایل اصلی گرایش افراد به اعتیاد نیست.
وی در خصوص میزان آمار معتادین متجاهر در شهرستان اظهار کرد: در شهرستان کامیاران سه معتاد کارتون خواب وجود دارد که با کمک نهادهای ذی ربط وضعیت بهداشتی آنها کنترل می شود.
روحانی با بیان اینکه در شهرستان کامیاران هم از مواد مخدر صنعتی و هم سنتی استفاده می شود اضافه کرد: طبق آمار و تحقیقات انجام شده بیشترین مواد مصرفی در شهرستان تریاک، هروئین و بعد مواد صنعتی مانند شیشه است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین معتادان در رده سنی 25 تا 35 سال قرار دارند گفت: با توجه به آمارها سن مصرف مواد مخدر در سال های اخیر در کشور کاهش را نشان می دهد و این کاهش سن وظیفه آموزش و پرورش را سنگین تر کرده است.
روحانی پیشگیری را مهمتر از درمان دانست و عنوان کرد: نه تنها آموزش و پرورش بلکه تمامی نهادها و تک تک افراد جامعه برای پیشگیری باید به جنگ با این بیماری خطرناک بروند.
فرماندار کامیاران با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بسیار فعال است افزود: این شورا در 2 محور مقابله با عرضه و پیشگیری در حال فعالیت است که با توجه به آمار شهدای حوزه مقابله با عرضه، ایران در کل دنیا در رتبه های اول قرار دارد.
وی فعالیت ها در عرصه پیشگیری را خوب دانست و اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه، این اقدامات در راستای پیشگیری کم است و باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.
روحانی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از اعتیاد در شهرستان اضافه کرد: طی سال گذشته اقدامات بسیار خوبی مانند برگزاری 25 کارگاه آموزشی در 25 روستای شهرستان و 30 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی توسط کمیته امداد و بهزیستی به بهبود یافتگان پرداخت شده است.
فرماندار کامیاران در خصوص دیگر اقدامات در شهرستان گفت: اجرای 15 برنامه نشاط اجتماعی، همایش ها و برنامه های متنوعی مانند تئاتر خیابانی و جلسات متعدد در این راستا برگزار شده است.
وی با بیان اینکه کمپ ترک اعتیاد کامیاران در سال 94 فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده است افزود: در این کمپ تمامی استانداردهای کمپ های ترک اعتیاد رعایت و در هر دوره 40 نفر با 30 تا 25 درصد تخفیف پذیرش می شوند.
روحانی آمار بانوان معتاد در شهرستان را سه نفر بیان کرد و اضافه کرد: این آمار دقیق نیست و با توجه به شرایط کنونی جامعه مشخص است که تعداد دقیق بانوان معتاد برای دستگاه های مرتبط شناسایی نشده اند.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/6108
**خبرنگار: ژاله گرگانی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.