فرشید جهان بین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه 135 طرح اشتغال از اول سال جاری تاکنون برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است، افزود: برای این تعداد طرح اشتغال 20 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه توانمدسازی مددجویان تحت حمایت جزو اهداف اصلی این نهاد است، عنوان کرد: رسیدن به این هدف با استفاده از ایجاد اشتغال برای مددجویانی که از نظر جسمی و فکری مستعد اشتغال هستند انجام می شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت می تواند در حفظ عزت نفس و افزایش شان و منزلت اجتماعی و افزایش شاخص های امید به زندگی خانواده های تحت حمایت موثر باشد.
وی افزود: افزایش تولید در جامعه، کاهش نرخ بیکاری، کاهش فاصله طبقاتی و در نهایت خروج از فقر و دست یابی به استقلال اقتصادی و مالی از دیگر اهداف ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت است.
جهان بین با اشاره به دیگر برنامه های پیش بینی شده سال جاری در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت، اظهار کرد: انجام مشاوره شغلی برای پنج هزار نفر، آموزش فنی و حرفه ای و شغلی برای 10 هزار نفر و انجام 50 هزار بازدید از برنامه های پیش بینی شده حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان است.
هم اکنون 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.