به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین بابویی روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت استان ها که در سنندج در حال برگزاری است افزود: برگزاری دوره آموزشی ویژه معلمان تربیت بدنی استان ها یکی از برنامه های مهم حوزه تربیت بدنی است.
وی بر تحقق ساحت زیستی و بدنی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: توجه به درس تربیت بدنی و انجام فعالیت های مکمل حوزه ورزش، 2 اقدام مهم در راستای تحقق این مهم است.
مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اقدامات و برنامه های حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش در سال گذشته اظهار کرد: تدوین برنامه دفتر معاونت تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی در سال 95، تسهیل و تقسیم برنامه های تدوین شده در بین استان ها و تخصیص اعتبار به استان ها از مهمترین این اقدامات است.
وی همچنین برگزاری دوره تربیت مدرس برای اجرای دوره آموزشی معلمان تربیت بدنی کشور در شهر اصفهان، برگزاری دوره آموزشی ویژه مسئولان تربیت بدنی تمامی شهرستان های کشور در چهار قطب و برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران و معاونان پرورشی و تربیت بدنی مدارس را از دیگر برنامه های انجام شده در سال 95 در حوزه تربیت بدنی عنوان کرد.
مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش وظیفه اصلی تربیت بدنی در آموزش و پرورش را کمک همه جانبه به دانش آموز دانست و تاکید کرد: معلمان تربیت بدنی باید در کنار پرداختن به بحث ورزش مدارس، تربیت دانش آموزان را جدی بگیرند و ورزش وسیله ایی برای تربیت صحیح دانش آموزان باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اقدامات انجام شده در راستای تبیین و ترویج برنامه های حوزه تربیت بدنی پرداخت و آموزش مسئولین تربیت بدنی کشور، آموزش مدیران و معاونین پرورشی مدارس، آموزش معلمین تربیت بدنی و اصلاح نحوه تدوین محتوای رقابت های علمی و تخصصی معلمین تربیت بدنی را از جمله این اقدامات برشمرد.
بابویی همچنین با بیان اینکه تابستان فرصت طلایی برای برنامه ریزی فعالیت ها است؛ به اقدامات اجرایی ویژه تابستان پرداخت و پیگیری برنامه های این حوزه در تابستان را پیش نیازی برای مهر آینده عنوان کرد.
هم اکنون بیش از 900 معلم تربیت بدنی در سطح مدارس استان کردستان فعالیت دارند.
گردهمایی معاونان تربیت بدنی آموزش و پرورش سراسر کشور طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه 13 و 14 تیر ماه جاری در سنندج جریان دارد.
در این گردهمایی 2 روزه پیرامون برنامه های معاونت تربیت بدنی و سلامت در سال تحصیلی 97-96، برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان در تابستان 96 و مسائل جاری حوزه تربیت بدنی و سلامت بحث و تبادل نظر خواهد شد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.