به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید ارمیان روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور که در سنندج در حال برگزاری است، افزود: کل اعتبارات برگزاری مسابقات ورزش دانش آموزی در سال گذشته 48 میلیارد ریال بود که این مبلغ در سال جاری به 80 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در سال جاری جمعیت دانش آموزی شرکت کننده در مسابقات ورزشی از رشد خوبی برخوردار بوده است گفت: در سال جاری شرکت دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مسابقات ورزش دانش آموزی نیز پس از وقفه ای چهار ساله احیا شد.
رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور ادامه داد: در بخش پسران جمعیت دانش آموزان شرکت کننده 34 درصد و جمعیت دانش آموزان دختر نیز 18 درصد رشد داشته است.
وی شعار مسابقات ورزش دانش آموزی در سال 96 را سلامت، امنیت، رضایت از منزل تا منزل عنوان کرد و بر برنامه ریزی و تمهید مقدمات برای شرکت دانش آموزان در این مسابقات و امنیت و سلامت آن ها تاکید کرد.
ارمیان با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی مسابقات قهرمانی دانش آموزی کشور با حضور مسئولان و دست اندرکاران استان های میزبان گفت: در همین راستا دستورالعمل اجرایی و فنی مسابقات تدوین و به استان ها ابلاغ شده است که ضرورت دارد مفاد دستورالعمل های ابلاغی مطالعه و اجرایی شود.
هم اکنون بیش از 900 معلم تربیت بدنی در سطح مدارس استان کردستان فعالیت دارند.
گردهمایی معاونان تربیت بدنی آموزش و پرورش سراسر کشور طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه 13 و 14 تیر ماه جاری در سنندج جریان دارد.
در این گردهمایی 2 روزه پیرامون برنامه های معاونت تربیت بدنی و سلامت در سال تحصیلی 97-96، برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان در تابستان 96 و مسائل جاری حوزه تربیت بدنی و سلامت بحث و تبادل نظر خواهد شد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.