محمد رسول شیخی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد حامی با اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین به عنوان یکی از برنامه ویژه ماه مبارک رمضان این نهاد جذب شدند.
وی همچنین با اشاره به مشارکت مردمی در زمینه اجرای طرح اطعام نیازمندان در ماه رمضان گفت: بر اساس این طرح، 75 هزار نفر از افراد نیازمند و تحت حمایت این نهاد در قالب جیره خشک و غذای گرم اطعام شدند که برای این تعداد اطعام، بیش از 9 میلیارد ریال هزینه شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار کرد: طرح مفتاح الجنه و دیدار و سرکشی از خانواده های تحت حمایت یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان بود که توسط این نهاد اجرا شد.
به گفته وی در طرح مفتاح الجنه با همراهی و همکاری مسئولان استانی و شهرستانی، مدیران ادارت و خیران از 2 هزار و 263 خانواده نیازمند و تحت حمایت این نهاد بازدید و 2 میلیارد و 710میلیون ریال در جریان این بازدیدها به خانواده های نیازمند کمک شد.
شیخی زاده با اشاره به کمک ها برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به عنوان دیگر برنامه این نهاد در ماه مبارک رمضان، گفت: در این زمینه 300 میلیون ریال برای آزادسازی چهار نفر از زندانیان از طریق خیران جمع آوری شد.
وی همچنین به جمع آوری بیش از 60 میلیارد ریال زکات فطریه از خیران و کسب رتبه نخست استان در این زمینه در ماه مبارک رمضان سال جاری اشاره کرد و افزود: زکات فطریه یکی از ظرفیت های خوب استان است که هر ساله شاهد درصد بالای مشارکت مردمی در این زمینه بوده ایم.
هم اکنون 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از حمایت ها و خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.