به گزارش ایرنا، مسئولان کردستان روز سه شنبه در کارگروه اشتغال کردستان در سالن شهدای دولت استانداری خبر از تخصیص یک هزار و 207 میلیارد ریال برای اشتغالزایی به توانجویان و مددجویان 2 نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر دادند.
به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سهم مددجویان این نهاد از این میزان اعتبار 857 میلیارد ریال بوده که 657 میلیارد ریال آن از محل بند 'د' تبصره 16 قانون بودجه سال 1396 و 200 میلیارد ریال نیز از منابع داخلی کمیته امداد امام خمینی (ره) منظور شده است.
محمدرسول شیخی زاده افزود: این میزان در سال جاری نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.
وی گفت: در سال گذشته این نهاد با همکاری بانک های عامل موفق شد 98 درصد از 470 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته خود برای اشتغالزایی مددجویان را پرداخت کند.
وی با بیان اینکه با این میزان اعتبار سه هزار و 450 طرح کارآفرینی و خوداشتغالی مددجویان استان اجرا شده است افزود: توامندسازی افراد بر اساس نیازهای جامعه و استفاده از توان مردمی برای توسعه اقتصاد و تولید از اهداف این نهاد در پرداخت تسهیلات است.
وی گفت: این نهاد برای رسیدن به توامندسازی مددجویان خود آنان را در زمینه های مختلف کارآفرینی و بازاریابی آموزش می دهد به طوری که در سال گذشته هشت هزار و 400 مددجو حدود 379 هزار ساعت آموزش دیده اند.
وی افزود: همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر دارد 200 میلیارد ریال دیگر نیز از منابع خود برای کارآفرینی مددجویان استان تخصیص دهد تا پنج هزار طرح مشاره شغلی مددجویان در سال جاری اجرا شود.
او گفت: ارایه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به 10 هزار مددجو از دیگر اهداف این نهاد در حوزه اشتغالزایی است.
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی کردستان نیز در این کارگروه گفت: در سال جاری برای اشتغال توانجویان استان 350 میلیارد ریال تخصیص یافته است و انتظار می رود با همکاری بانک های عامل این میزان اعتبار تا پایان سال در اختیار جامعه هدف قرار بگیرد.
ثریا حافظی افزود: در سال گذشته نیز 120 میلیارد ریال برای اشتغال توانجویان استان تخصیص یافته بود و قسمت عمده آن در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.
برنامه اشتغال فراگیر کشور در ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده و برای اشتغالزایی 970 هزار نفر در سال جاری، هدفگذاری شده است.
این طرح شامل طرح های کارورزی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، مشوق های کارفرمایی و توسعه رسته های منتخب است.
طرح های اشتغال زایی حمایتی ویژه توانجویان بهزیستی و مددجویان کمیته امداد از دیگر بخش های این طرح است.
اعتبارات مورد نیاز این هدف از طریق صندوق توسعه ملی تامین و تا 15 تیر ابلاغ می شود. بانک مرکزی نیز موظف شده نسبت به تعیین سهمیه تسهیلات بانکی مورد نیاز به میزان 200 هزار میلیارد ریال و ابلاغ به شبکه بانکی ظرف مدت 10 روز اقدام کند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.