به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سلیم کریمی روز دوشنبه در همایش گفتمان سازی و صیانت از خانواده و تجلیل از فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر در سالن شهید بهشتی سقز افزود: روند رو به رشد اعتیاد در استان و کشور بسیار خطرناک و نشانه بی تفاوتی جامعه در مقابل در این آسیب بزرگ است.
وی با بیان اینکه امروز 20 هزار نفر در استان کردستان به مواد مصرف مواد مخدر اعتیاد دارند، تاکید کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر ، اصلاح باورهای غلط در خصوص اعتیاد، کنترل خشم و افزایش نظارت و مهر و محبت پدر و مادر به فرزندان برای کاهش این آسیب بسیار موثر است.
او با بیان اینکه باید برای مبارزه فراگیر به منظور مقابله با مواد مخدر همه افراد از اقشار مختلف در زمینه پیشگیری تلاش کنند، اضافه کرد: در موفق ترین حالت، پلیس فقط می تواند 20 درصد در مبارزه با سوادگران و فروشندگان مواد مخدر سنتی و 3 تا 7 درصد صنعتی و رونگردان ها موفق باشد.
کریمی با اشاره به گردش مالی زیاد ناشی از فروش مواد مخدر در جهان که هم سطح با فروش اسلحه و نفت است، تاکید کرد: قاچاقچیان و سوادگران مرگ از هر راه و طریق و شیوه ای برای فروش مواد اقدام می کنند.
یکی از روانشناسان و فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر سقز هم با اشاره به کاهش سن اعتیاد در ایران و به ویژه مناطق کردنشین بر تلاش خانواده ها و همه اقشار جامعه جهت هوشیار سازی در برابر اعتیاد تاکید کرد.
عرفان صاحبی اظهار کرد: برخی از کودکان، جوانان و نوجوانان به دلیل بی توجهی پدر و مادر از خانه رانده می شوند و به اعتیاد پناه می برند.
وی با اشاره به اهمیت هزینه کردن برای پیشگیری عنوان کرد: خطرات اعتیاد به مواد مخدر باید برای همه مردم تشریح شود.
امام جمعه سقز هم با بیان اینکه دشمن از راه جنگ سخت نتوانست بر ایران چیره شود، عنوان کرد: اعتیاد از راه های نفوذ دشمن برای بی انگیزه کردن جوانان آنان در برابر دفاع از میهن است.
ماموستا سید حسین حسینی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، گفت: افرادی که به اعتیاد پناه می برند با دست خویش، خود را هلاک می کنند.
وی با بیان اینکه، نجات دادن فرد معتاد از دام اعتیاد، خدمت بزرگی به بدنه اجتماع است، ادامه داد: نجات معتاد، مانند جهاد در راه خداست و فرد معتاد هم باید به خاطر عزت نفس خویش و گرفتاری که برای جامعه و خانواده به وجود آورده برای خلاص شدن از این آسیب تلاش کند.
فریبرز اولیایی، معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار سقز هم بر انجام اقدام های بیشتر اداره های مرتبط با پیشگیری از اعتیاد در خصوص آموزش و فرهنگ سازی و آماده کردن بسته های حمایتی برای افراد پاک تاکید کرد.
در ادامه از 22 نفر از فعالان مباره با مواد مخدر با اهدای لوح سپاس تقدیر شد. سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.