حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد موقوفه توسط خیران شهرستان های بانه، قروه، بیجار، مریوان و سقز وقف شده است.
وی اظهار کرد: 6 مورد از این تعداد وقف جدید مربوط به شهرستان مریوان بوده است که 200 هزار مترمربع زمین مزروعی به ارزش 250 میلیون ریال از جمله آنها است که توسط واقف خیراندیش عبدالرحمان دانشور برای امور مسجد روستای ماسیدر وقف شده است.
مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه کردستان، وقف 500 متر زمین توسط واقف خیر اندیش عمر مسرور به ارزش 2میلیارد ریال برای ساخت مسجد، وقف 2 طبقه منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط واقفان خیراندیش محمد عزیز خوش اقبال عاریفه حسینی برای امور مسجد فاروق اعظم را از دیگر وقف های ثبت شده شهرستان مریوان است.
وی افزود: همچنین وقف هزار مترمربع زمین توسط طاهر رون به ارزش 300 میلیون ریال برای احداث مسجد در روستای لیو، 150 مترمربع زمین به ارزش 100میلیون ریال توسط سید علی مینویی برای توسعه مسجد دروران و 2هزار متر باغ انگور برای مسجد روستای النگیجه و خیرات و مبرات به ارزش 200میلیون ریال از دیگر وقف های ثبت شده در مریوان است.
حجت الاسلام نوروزی گفت: همچنین چهار مورد از وقف های جدید سال جاری مربوط به شهرستان بانه است که شامل وقف 796 متر زمین به ارزش هشت میلیون ریال، 100 مترمربع زمین به ارزش یک میلیارد ریال، یک باب منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال و یک قطعه زمین به وسعت 350 متر به ارزش چهار میلیارد ریال است.
وی وقف یک باب منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد ریال به منظور خیرات و مبرات امامزاده هاجر خاتون(س) و یک باب منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد ریال برای امور مسجد روستای گردمیران را از وقف های ثبت شده شهرستان قروه در سال جاری عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه سه مورد از وقف های جدید سال جاری مربوط به شهرستان بیجار است گفت: این وقف ها شامل چهار هکتار زمین مزروعی به ارزش 150 میلیون ریال، 2 قطعه زمین مزروعی در روستای نجف اباد به ارزش 50 میلیون ریال و یک قطعه زمین به ارزش 50 میلیون ریال است.
وی سهم شهرستان سقز از این تعداد وقف جدید را سه مورد عنوان کرد و افزود: این وقف ها نیز شامل یک باب منزل مسکونی روستایی به ارزش 250 میلیون ریال، یک باغچه به مساحت 350 متر به ارزش 350 میلیون ریال و یک باب ساختمان روستایی به ارزش 150 میلیون ریال است.
هم اکنون در استان کردستان 19 هزار و 870 موقوفه با 16 هزار و 944 رقبه وجود دارد.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.