به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم حسینی روز دوشنبه در جلسه بررسی ارائه راهکارها برای انجام تبلیغات سازنده و فضا سازی مناسب سطح شهر در ایام برگزاری نخستین کنگره 5400 شهید استان در سنندج افزود: برگزاری کنگره شهیدان فرصت مناسبی است تا بخشی از آثار ماندگار شهیدان در معرض دید شهروندان بخصوص نسل جوان قرار گیرد.
وی اظهار کرد: کمیته فضا سازی و تبلیغات کنگره 5400 شهید استان یکی از کمیته های حساس و پر کار این کنگره است چرا که باید تمامی عملکرد و کار دیگر کنگره ها توسط کمیته تبلیغات بیان شود.
جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: شهرداری ها باید با عقلانیت و نگاه فرهنگی، فضای سطح شهرها و روستا، را جهت معرفی بهتر شهیدان این استان و برگزاری هر چه بهتر کنگره پنج هزار و 400 شهید کردستان مهیا کنند.
وی اظهار کرد: تهیه تیزرهای تبلیغی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی، برپایی نمایشگاه با موضوع ایثار و شهادت در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، نصب المان و تندیس شهیدان در ورودی شهرها و افتتاح طرح های عمرانی و خدماتی در سطح شهر با نام کنگره از جمله برنامه هایی است که شهرداری ها و دیگر نهادهای دولتی و غیر دولتی می توانند در راستای اجرای بهتر کنگره در دستور کار خود قرار دهند
مسئول برگزاری کنگره پنج هزار و400 شهید کردستان ادامه داد: عملکرد کمیته فضا سازی و تبلیغات کنگره باید به نوعی باشد که تمام مردم استان و مسافران در جریان برگزاری این کنگره عظیم و ارزشمند قرار گیرند.
**شهرداریها از فضاهای شهری جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنند.
رئیس کمیته فضاسازی و تبلیغات کنگره 5400 شهید استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه ایثار و رشادت های شهیدان باید به نسل جوان منتقل شود گفت: شهرداری ها می توانند از فضاهای شهری جهت ترویج ایثار و فرهنگ شهادت استفاده کنند.
منوچهر فخری با بیان اینکه یکی از استان هایی که مردمان آن در زمان جنگ تحمیلی با رشادت و ایثار از آب و خاک خود دفاع کردند مردمان غیور استان کردستان بودند افزود: برگزاری کنگره و یادواره شهیدان از برنامه های فاخر فرهنگی است که می تواند رشادت ها و ایثار شهدا را به نسل های جوان انتقال دهد.
وی عنوان کرد : پس از برگزاری ارزشمند کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد، برگزاری کنگره 5400 شهید استان یکی دیگر از برنامه های ارزشی سپاه بیت المقدس کردستان در جهت معرفی بیشتر شهیدان این استان به تمام مردمان ایران اسلامی است.
شهردار سنندج افزود: کنگره 5400 شهید استان متشکل از 27 کنگره است که کمیته تبلیغات و فضا سازی یکی از کمیته هایی است که رسالت مهمی در جهت انتقال و بیان رشادت های شهیدان برعهده دارد.
وی گفت: با توجه به برگزاری این کنگره در سال آینده، این شهرداری که مسئولیت نظارت بر فضاهای تبلیغاتی شهرهای استان را برعهده دارد با برگزاری جلسات مختلف و ارسال دستورالعمل های لازم فضای شهرها را جهت برگزاری این کنگره عظیم مهیا خواهد کرد.
رئیس کمیته فضا سازی و تبلیغات کنگره 5400 شهید استان کردستان با بیان اینکه برگزاری این کنگره فرصت مناسبی برای ارائه آداب، رسوم و فرهنگ مردم این دیار به کشور است، ابراز امیدواری کرد: شهرداری های استان با تعامل و همکاری لازم بتوانند در برگزاری این کنگره ارزشمند نقش بسزایی ایفا کنند.
کنگره 5400 شهید استان کردستان سال 97 در سنندج برگزار می شود.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.