استاندار کردستان بر هزینه کردن اعتبارات در شهرستانها براساس نیاز واولویت های مشخص شده تاکید کرد.

به گزارش ایلنا  عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با محوریت توزیع اعتبارات شهرستانی در سالجاری برگزار شد با بیان این مطلب افزود: همه دستگاه ها حل مسائل مربوط به زیرمجموعه خود را مد نظر قرار می دهند ولی باید با توجه به محدودیت منابع مالی اولویت ها را در همه بخش ها در شهرستانها مورد توجه قرار دهند.

وی حل یکباره و همزمان همه مسایل را دور از انتظار ارزیابی کرد و افزود: در توزیع اعتبارات شهرستانی لازم است به شاخص های مشخص شده توجه و برمبنای نیاز شهرستانها اولویت ها را مشخص و اجرا کرد.

زاهدی توجه مدیران به جذب اعتبارات ملی را وظیفه ای مهم و کمک به سرعت توسعه و رشد استان دانست و ادامه داد: همه مدیران تلاش کنند در هر بخشی که می توانند اعتبارات ملی را جذب و در طرح ها و پروژه ها هزینه کنند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود شورای فنی استان را در قبال کیفیت پروژه ها وروال قانونی اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی مسئول دانست و گفت: شورای فنی استان علاوه بر مد نظر قرار دادن پیوست های لازم در طرح ها، پروژه ها را به سازمانهایی واگذار کنند که توان فنی و اجرایی لازم را داشته باشند.

وی رفع مشکل زمین های کشاورزی را که مالکیت آنها مخدوش است را بسیار حایز اهمیت دانست و اضافه کرد: برگرداندن مالکیت زمین های کشاورزی به مردم موجب دلگرمی و سرمایه گذاری کشاورزان در آن زمین ها می شود.

زاهدی ادامه داد: در سالی که بنام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است باید کمک کرد زمینه های مناسب این اقدام در همه بخش های استان فراهم شود.

مقام عالی دولت در کردستان یکی از نیازهای جدی استان را توجه به زیرساخت های بخش حمل و نقل خواند و اظهار داشت: در هشت شهرستان استان که راههای روستایی شان زیر میانگین کشوری است 20 درصد از اعتبارات شهرستانی برای ارتقاء شاخص های راه روستایی تخصیص یابد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.