رشید قربانی روز شنبه در دومین جلسه هماهنگی ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: 68 مورد از این پایگاه در حوزه ورزش و 58 مورد نیز در مناطق روستایی فعال هستند و این اداره کل طبق پایش های خود حدود 42 رشته با توجه به نیاز روز جامعه در این پایگاه ها بکار گرفته است.
به گفته وی، بیشتر رشته های مورد توجه در طرح غنی سازی اوقات استان در بخش های فنی و حرفه ای و کار آفرینی است تا دانش آموزان در رشته های مورد علاقه خود این حوزه ثبت نام کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: از تعداد کل پایگاه های اوقات فراغت استان، 150 پایگاه به آموزش و پرورش اختصاص داشته و بقیه نیز نیز به صورت مشارکتی با سایر دستگاه ها مرتبط بوده و در همین راستا کانون های فرهنگی و تربیتی، ورزشی، مدارس، آموزشگاه های آزاد، اردوگاه ها، دارالقرآن، مراکز فنی و حرفه ای، کانون های هلال احمر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ثبت نام و فعالیت های تابستانی پیش بینی شده است.
قربانی افزود: در فعالیت های تابستانی سال گذشته بیش از 82 هزار دانش آموز مشارکت داشتند.
275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
برای اجرای هماهنگ برنامه‌های ساماندهی امور جوانان در استان‌ها و تقسیم کار استانی برنامه ساماندهی، ستاد ساماندهی امور جوانان استان در جلسه بیست و هشتم شورای عالی جوانان در تاریخ ششم اردیبهشت 1386 تصویب شد.
22 دستگاه‌های متولی در حوزه جوانان عضو این ستاد ملی و در استان ها نیز عضو ستاد استانی هستند.
3034/ 6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.