به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان صبح امروز (10 تیر) در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت در کردستان در سال 95 نسبت به سال 90 بیش از 2 برابر شده که این وضعیت مناسبی رو نشان می دهد.
وی گفت: این رشد جمعیت در بسیاری از شاخص ها مطلوب است اما همین آمار نسبت بیکاری و بیسوادی را نیز نسبت به میانگین کشور بالا می برد که تفاوت های آماری در تعدادی از شاخص ها به دلیل نرخ رشد جمعیتی است.
استاندار کردستان با بیان اینکه مشکل جامعه بیسوادی ما در سنین 40 تا 49 سال است، افزود: هدف اصلی و مهم در ریشه کنی بیسوادی، باید آموزش زنان باشد چون بیشترین مشکل بیسوادی ما در جامعه زنان روستایی است.
زاهدی بیان کرد: باسوادی جامعه زنان در هر سطح سنی مهمتر از جامعه مردان در سنین بالاست چرا که تربیت فرزندان در خانواده بر عهده مادران است و باید در جهت باسواد کردن زنان بیشتر کار کنیم تا موفق تر شویم.
وی بیشترین مشکل بیسوادی استان را در روستاها عنوان کرد و گفت: سوادآموز ما باید احساس کند آموزشی که می بسند در زندگی روزمره اش برایش مفید است.
استاندار کردستان افزود: در کنار آموزش های که می دهیم بایستی به سمتی برویم که آموزش برای نوع زندگی مردم مفید باشد و بر اساس فرهنگ مردم آموزش های ملموس را برای افراد در نظر بگیریم و کاری کنیم فردی بیسواد، با سواد وضع زندگی اش بهتر شود.
زاهدی بیان کرد: مراکز یادگیری محلی ابتکار خوبی است و سوادآموز در این مراکز فقط خواندن و نوشتن یاد نمی گیرد بلکه مهارت زندگی نیز می آموزد و لازم است به این مهم توجه بیش از پیش شود.
وی گفت: هر چه برای آموزش و پرورش زنان بیشتر کار شود، برای رشد جامعه موثرتر خواهد بود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 689776
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.