به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان اسعد حسینی افزود: در راستای حذف سامانه های گندزدایی گازی در تصفیه خانه های استان، بر اساس دستورالعمل ها و بخشنامه های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و رفع خطرات بالقوه این سامانه ها، بعد از شهرهای بانه، سقز، قروه و سایت سه راهی نی، سامانه گازی یک تنی واقع در ایستگاه پمپاژ مرکزی شهر کامیاران حذف و سامانه هوشمند تزریق آب ژاول جایگزین آن شد.
وی اظهار کرد: تاکنون حدود 473 میلیون و 650 هزار ریال از محل اعتبارات عمرانی و جاری شرکت برای اجرای این پروژه هزینه شده است.
وی با اشاره به اجرای اقدامات مختلف در قالب این پروژه افزود: بهسازی کلی سامانه، خرید و نصب سیستم تزریق هوشمند آب ژاول و عقد قرارداد به منظور تامین آب ژاول مصرفی برای یکسال، مهمترین این فعالیت ها است.
وی اظهار کرد: در این طرح، سیستم به طور اتوماتیک، میزان کلر باقیمانده آب خروجی از ایستگاه را اندازه گیری نموده و بر این اساس، میزان تزریق پمپ را کنترل می کند.
حسینی افزود: از دیگر توانایی های این سیستم، می توان امکان گزارش گیری، دریافت هشدارها و تغییرات کلر باقیمانده از طریق پیامک و قابلیت اتصال به سیستم تله متری را نام برد.
آب ژاول که در فارسی به آن مایع سفید کننده و وایتکس نیز گفته می‌شود، محلولی است که برای گندزدایی و بو زدایی به کار می‌رود.
رایج‌ترین ماده ای که از آن، به عنوان سفید کننده استفاده می‌شود، آب ژاول است. ماده اصلی و موثر در آب ژاول، هیپوکلریت سدیم (NaOCl) است.
7352/6108
**خبرنگار: اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.