به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی محمد فرید سپری در جلسه ستاد توت فرنگی استان افزود: این میزان برداشت به دلیل تغییر در روش کاشت کشاورزان حاصل شده است؛ زیرا در گذشته در هر هکتار حدود چهار تا پنج تُن توت فرنگی برداشت می شد.
وی متوسط عملکرد تولید توت فرنگی در کشور را 11 تن اعلام کرد و گفت: در استان کردستان به دلیل استفاده از شیوه های نوین آبیاری، ارقام مناسب و مبارزه با آفات و بیماری های احتمالی، این میزان تولید بالاتر است.
وی با بیان اینکه استان کردستان با تولید بیش از 70 درصد توت فرنگی کشور رتبه اول را در تولید این محصول دارد اضافه کرد: استان های مازندران و گلستان در رتبه های دوم و سوم قرار دارند و هیچ کدام از استان های کشور شرایط آب و هوایی کردستان را برای رشد و تولید توت فرنگی ندارند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه 62 درصد از سطح زیر کشت توت فرنگی کشور در کردستان قرار دارد افزود: با کار بر روی برند سازی و بسته بندی محصول، می توانیم رقبا را در بازار رقابت حذف کنیم.
سپری به کشت گلدانی توت فرنگی و مزایای این روش اشاره کرد و افزود: این کشت در مرداد انجام شده و در فروردین سال بعد بهره اقتصادی خواهد داشت؛ به طوریکه با این کار عملکرد اقتصادی از یک سال به زیر پنج ماه خواهد رسید.
استان کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت یکی از قطب های کشاورزی در غرب کشور به شمار می آید.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.