علی یزدانی شامگاه شنبه در حاشیه آغاز احداث شهرک صنعتی شماره چهار سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زمین داخل شهرک صنعتی برای سرمایه گذاران رایگان است افزود: آنچه که اخذ می شود حق انتفاع یا بهره برداری از زیرساخت ها است که آن هم به صورت اقساط بلند مدت از سرمایه گذاران دریافت می شود.
وی با اشاره به اینکه حدود 973 شهرک و نواحی صنعتی در کشور مشغول به فعالیت هستند ادامه داد: مشوق هایی هم برای سرمایه گذراران قرار دادیم که آنان با رغبت بیشتری به سرمایه گذاری بپردازند.
یزدانی با بیان اینکه هدف دولت این است که تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه ها با نرخ کمتر انجام گیرد اظهار کرد: مقرر شده که از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ها و در قالب کمک های فنی اعتباری 20 درصد به سرمایه گذاران شهرک های صنعتی کمک شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تلاش می کنیم از این محل اعتباری، افرادی را که به سیستم بانکی معرفی می کنیم با یک مشوق 6 درصدی کمتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، تسهیلات در اختیارشان قرار دهیم.
یزدانی به موقعیت شهرک های صنعتی استان کردستان اشاره کرد و گفت: همه این شهرک ها پتانسیل صاردات را دارند و امیدواریم با تکمیل شهرک های صنعتی استان، موجبات شادابی صنعت این منطقه را فراهم کنیم.
وی در ادامه هدف خود از بازدید شهرک ها و نواحی صنعتی کردستان پرداخت و افزود: بررسی مشکلات زیرساختی این شهرک ها و نواحی مورد بررسی قرار گرفت و تلاش می کنیم با اتخاذ تصمیم در تعامل با مدیران استانی، راه های حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط را چاره اندیشی کنیم.
وی به شهرک صنعتی شماره چهار سنندج اشاره و اظهار کرد: این شهرک حدود 14 سال قبل مصوب شده بوده و بلاتکلیف مانده بود.
او با بیان اینکه در اواخر سال قبل بازدیدی از منطقه داشتیم و تصمیم گرفته شد که به طور جدی وارد این مقوله شویم ادامه داد: منبع ذخیره آب شهرک احداث شده و چاه شهرک برای تامین آب در دست اجرا است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: عملیات اجرایی راه ورودی این شهرک با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در آینده بسیار نزدیک آغاز خواهد شد.
یزدانی افزود: اولین واحدی که در محل این شهرک مجوز فعالیت گرفته است یک نیروگاه برق با قدرت 7 مگاوات است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: پیش بینی ما این است که در فاز اول این شهرک، 270 واحد تولیدی که اغلب تولیدی های صنفی هستند ظرف یک ماه آینده قراردادهایشان بسته و کار اجرایی شود.
وی به مشوق هایی برای تمامی شهرک های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: اختیار کامل به هیات مدیره استانی داده شده که برای جذب سرمایه گذار مواردی مانند کاهش پیش پرداخت، کاهش قیمت و افزایش مدت زمان اقساط را دستور کار قرار دهند.
یزدانی با بیان اینکه یکی از رسالت های اصلی دولت در کردستان، حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری است ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال به نام تولید و اشتغال و با سیاست های راهبردی دولت، امیدواریم شاهد نشاط و شادابی صنعتی در این استان باشیم.
بازدید از شهرک صنعتی کامیاران، کلنگ زنی آغاز به کار شهرک صنعتی شماره چهار سنندج، بازدید از شهرک صنعتی شماره سه نندج و شرکت در شورای بخش خصوصی با دولت، از جمله برنامه های امروز معاون وزیر سنعت، معدن و تجارت در کردستان بود.
شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم اکنون دارای 29 شهرک و ناحیه مصوب از سوی هیات وزیران است که از این تعداد 14 مورد فعال و در حال واگذاری است.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.