عُبید رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده در جلسه هماهنگی اخیر این جشنواره که در سنندج برگزار شد، فراخوان این رویداد هنری توسط اعضای دبیرخانه جشنواره در سقز در دست تدوین است و دهه دوم تیرماه 96 منتشر می شود.
وی اضافه کرد: جلسه هماهنگی این جشنواره با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، رئیس و اعضای انجمن نمایش استان و سرپرستان گروه های نمایشی سقز، برگزار شد.
او با اشاره به تصمیمات این جلسه، اظهار کرد: به دنبال سیاست های اداره کل ارشاد مبنی بر واگذاری امور جشنوار ها به هنرمندان، یکی از هنرمندان تئاتر سقز به عنوان دبیر این جشنواره انتخاب خواهد شد.
سیزدهمین دوره از جشنواره تئاتر کُردی +با حضور گروه هایی از استان های کردستان، ارومیه، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، ایلام و استان های اربیل عراق و دیاربکر ترکیه 29 شهریورماه سال 95 به مدت 5 روز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار شد.
جشنواره تئاتر کُردی از سال 78 به مدت شش سال برگزار شد، اما به دلیل مشکلات مالی این جشنواره بعد از شش دوره متوقف و دوباره از سال 87 از سر گرفته شد و تا سال 90 به مدت چهار دوره دیگر پیگیری و اجرا شد.
این جشنواره از سال 93 دوباره فعالیت خود را آغاز کرد و سال 94 نیز دوازدهمین دوره این جشنواره با حضور 12 گروه نمایشی از ایلام، بانه، بوکان، تهران، دیاربکر ترکیه، سقز، سلیمانیه عراق، سنندج، شیروان، کرمانشاه و مریوان از 15 تا 19 شهریور در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.
دوره های قبلی این جشنواره توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کردستان، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان سقز و انجمن هنرهای نمایشی کردستان برگزار شده است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.