به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ عبدالله فاتحی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت پلیس در این حوزه بسیار ملموس تر است و شاید به این دلیل بیشترین مطالبات از نیروی انتظامی وجود دارد.
وی اضافه کرد: از رسانه ها انتظار می رود که از دیگر دستگاه ها نیز مطالبه کنند تا سهم خود را در این زمینه انجام دهند.
وی در این راستا به ذکر مثالی پرداخت و گفت: عدم توجه برخی مسئولین شهری به ساماندهی اماکن مخروبه ای که به محل تجمع و بیتوته معتادین تبدیل می شود تنها بخشی از این وظایف است.
فاتحی با اشاره به اینکه جمع آوری معتادین متجاهر کار دشواری برای نیروی انتظامی نیست، اظهار کرد: اما موضوع اصلی این است که آیا ظرفیت لازم برای نگهداری از این معتادین که بیمار محسوب می شوند وجود دارد و بعد از آن پاک به جامعه برمی گردند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه دور از انصاف است که کم کاری دیگر دستگاه ها را به پلیس منتسب کرد، افزود: اگر سرقت در شهر افزایش می یابد باید نبود پارکینگ و معابر بدون روشنایی را نیز برخی از دلایل آن دانست.
وی گفت: تولید امنیت و برخورد با آسیب های اجتماعی حاد در شهر، با فعالیت های پلیس و همکاری دیگر دستگاه های مرتبط ایجاد شده است.
فاتحی ضمن درخواست از رسانه ها و دستگاه های مرتبط برای کمک به پلیس، اظهار کرد: رسیدگی به ناحیه منفصل شهری همچون نایسر علاوه بر اینکه از تضاد فرهنگی جلوگیری می کند موجب می شود این ناحیه مامنی برای برخی جرائم نباشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره کلانتری ها بیان کرد: سال گذشته هفت هزار و 37 مورد مراجعه به این مراکز صورت گرفته است که از این تعداد 6 هزار و 456 مورد به درمان و صلح منجر شده است.
وی تاکید کرد: این مشاوره ها باری را از دوش دستگاه قضا و مشاورین سازمان بهزیستی کاسته است.
**خبرنگار: امید بهمنی
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.