به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سیداحمد سجادی روز پنجشنبه در دومین جلسه شورای زکات شهرستان سروآباد که با حضور اعضای این شورا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسئله زکات مسئله ای قرآنی و از ستون های اصلی دین است که باید در جامعه توسط مسلمانان به فقرا و نیازمندان پرداخت شود.
وی ادامه داد: پرداخت زکات در جامعه اسلامی حق الناس و امری واجب و جبری بوده و عدم پرداخت آن باعث نابودی جامعه و مسلمانان خواهد شد، بنابراین ادای این فریضه مهم الهی یک وظیفه شرعی و دینی است.
وی افزود: پرداخت نکردن زکات در جامعه به فقرا و نیازمندان هیچ توجیهی ندارد و کسانی که با پرداخت زکات مخالفت می کنند، در حقیقت با دین اسلام و با دستورات خداوند متعال مخالفت کرده اند.
به گفته وی، پرداخت زکات در جامعه برخلاف پرداخت صدقه، باید آشکارا باشد ولی صدقه چنانچه آشکارا باشد، ریا است.
وی به میزان زکات فطریه اشاره کرد و افزود: باتوجه به فرا رسیدن عید سعید فطر پرداخت زکات فطریه باید پیش از عید سعید فطر پرداخت شود و مبلغ آن از 37 هزار ریال تا 40 هزار ریال تعیین شده است.
فرماندار شهرستان سروآباد نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از خدمات کمیته امداد در امر جمع آوری زکات اظهار کرد: پرداخت زکات در جوامع اسلامی یک ضرورت بوده و باعث کاهش فاصله طبقاتی و برقراری عدالت اسلامی می شود.
علی مفاخری با اشاره به فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، بر لزوم حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد و افزود: روز قدس روز اتحاد مسلمانان جهان و روز اعلام نفرت و انزجار از جنایت های رژیم غاضب اسرائیل است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سروآباد هم در این جلسه با تقدیر و تشکر از مردم خیر و نوع دوست این شهرستان گفت: در طول ایام مبارک ماه رمضان 663 میلیون ریال زکات فطریه در سطح شهرستان جمع آوری شده است.
کوهسار قاضی زاده افزود: کمیته امداد امام (ره) به منظور جمع آوری زکات فطریه مردم شهرستان سروآباد سه پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار را در سطح مصلی های نماز جمعه، حسینیه ها و مساجد مستقر خواهد کرد.
وی ادامه داد: کمیته امداد امام (ره) شهرستان سروآباد برای سال 96 در سرفصل های زکات عام المنفعه و سادات، فطریه عام، کفاره، عمد و غیر عمد و زکات مال در مجموع 9 میلیارد و 200 میلیون ریال تعهد دارد که تاکنون 50 درصد آن تحقق پیدا کرده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.