علیرضا خوشبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از برنامه های کمیته امداد امام راحل افزایش تعداد حامیان بومی است افزود: در شهرستان قروه 458 یتیم و فرزند محسنین با هزار و 270 حامی از خدمات کمیته امداد امام(ره) برخوردار هستند.
به گفته وی سال گذشته چهار میلیارد و 800 میلیون ریال کمک از طرف حامیان جمع آوری شد و خیری که حضانت یک یتیم را بر عهده می گیرد ماهیانه 300 هزار ریال پرداخت می کند.
خوشبخت با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد امام راحل در دهه چهارم انقلاب اسلامی توانمندسازی خانواده ها و خارج کردن مددجویان از چرخه حمایت در یک پروسه زمانی است افزود: باید با ایجاد فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان شرایط تغییر نگرش خانواده ها در راستای کار و تولید فراهم شود.
وی اضافه کرد: یکی از راه های توانمندسازی و کسب درآمد خانواده ها در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت برای افراد دارای استعداد و توانمند تحت پوشش این نهاد مقدس است.
خوشبخت گفت: در این راستا بانک ها تعامل خوبی با کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی دارند به طوری که سال گذشته 45 میلیارد و 670 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک های عامل برای 342 نفر به صورت 100 در صد پرداخت شد.
وی از خودکفا شدن 232 خانواده تحت پوشش در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: یکی از راه های توانمندسازی در جامعه اشتغال است و کمیته امداد در کنار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، نظارت از طرح های اشتغالزایی را به منظور هدایت صحیح انگیزه، توسعه فرصت های شغلی مددجویان مستعد و جویای کار در دستور کار خود قرار داده است.
خوشبخت گفت: سال گذشته در حوزه فرهنگی با تقویت بنیه دینی و اعتقادی خانواده ها و بهره گیری از اساتید مجرب، کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه توانست بیش از سه هزار نفر را در دورترین روستاها از طریق کانون فرهنگی و تربیتی ولایت با معارف و احکام اسلامی آشنا کند.
وی با اشاره به پیش بینی برنامه اعزام هزار نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد به اردوی زیارتی مشهد مقدس و کربلای معلی گفت: سرانه هر نفر برای اعزام به مشهد مقدس سه میلیون ریال و کربلای معلی هفت میلیون ریال از محل کمک خیرین و کمیته امداد است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه اضافه کرد: سال گذشته 517 نفر از مددجویان این نهاد به اماکن زیارتی مشهد، قم و کربلا اعزام شدند و اهمیت آموزش مددجویان برای تقویت بنیه مذهبی در خانواده، جلوگیری از تهدیدات و آسیب های اجتماعی برای جوانان و نوجوانان است.
به گفته وی اهمیت برگزاری کلاس های آموزش پیشگیری از اعتیاد برای مددجویان ،آن ها را با مضرات اعتیاد آشنا می کنند و در برخی از خانواده ها که فرزندان آن فروشنده و مصرف کننده بودند با برگزاری کلاس های آموزشی از اعتیاد جلوگیری کردند و اکنون به جامعه بازگشته اند.
خوشبخت گفت: در سال گذشته برای 300 نفر در بحث پیشگیری از اعتیاد کلاس آموزشی برگزار شد و امسال نیز این برنامه ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه کمک هزینه تامین مسکن از دیگر خدمات این نهاد برای خانواده های تحت پوشش است افزود: کمیته امداد امام راحل شهرستان قروه سال گذشته 22 واحد مسکن مددجویی احداث کرد.
خوشبخت با بیان اینکه از سه هزار و 870 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) این شهرستان 300 خانواده فاقد مسکن هستند گفت: از این تعداد 100 خانواده در شهر قروه و 200 خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هستند.
وی از توزیع بیش از 11 هزار صندوق صدقات در بین شهروندان شهرستان قروه خبر داد و افزود: درآمد حاصل از این صندوق ها در سال گذشته 2 میلیارد و 560 میلیون ریال بوده است و این کمک ها 100 درصد در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.
خوشبخت گفت: در بخش کمک هزینه درمانی خانواده های تحت پوشش در راستای کمک به خانواده ها و کاهش آلام دردهای آنها مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض هزینه شده است.
وی افزود: تمامی زنان سرپرست خانوار شهری زیر 50 سال بیمه تامین اجتماعی هستند و حق بیمه آن ها توسط کمیته امداد پرداخت می شود.
وی ادامه داد: این امر یکی از بسته های موثر در راستای توانمندسازی خانواده ها است که از چرخه حمایت خارج می شوند.
خوشبخت با اشاره به اینکه کمک هزینه جهیزیه 232 نفر در نوبت پرداخت قرار دارد، گفت: خیرین می توانند در این قسمت به افراد تحت پوشش این نهاد کمک کنند چرا که هر چه زودتر این افراد به خانه بخت بروند از بسیاری از مسائل می توان پیشگیری کرد.
در شهرستان قروه سه هزار و 870 خانوارمددجو در قالب 6 هزار و 750 نفر تحت حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند، که به همراه افراد تک خدمتی جمعیت آنها به 10 هزار نفر می رسد.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.