ماموستا محمد امین راستی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به عنوان روز قدس نامگذاری شده است و ملت مسلمان ایران در این روز با حضور پرشور در راهپیمایی بار دیگر انزجار و نفرت خود را از جریان های تکفیری و جنایت های ضد انسانی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اعلام می کنند.
وی روز قدس را روز عقد اخوت، برادری و وحدت مسلمانان دانست و ادامه داد: حضور پرشکوه مردم مسلمان و روزه دار ایران در راهپیمایی روز قدس روحیه استکبارستیزی، مقاومت، ایستادگی و وحدت امت اسلامی را به نمایش خواهد گذاشت.
وی اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس روز نماد استکبارستیزی، آزادیخواهی و روز همبستگی و همدردی با مردم فلسطین در برابر جنایت های ضد انسانی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: امروز مسلمانان جهان بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی هستند و راهپیمایی روز قدس اتحاد مردم را برای عزت و سربلندی ایران اسلامی مضاعف می کند.
رژیم صهیونیستی در سال های گذشته با بیرون کردن مردم فلسطین از سرزمین شان اجازه برگزاری نماز و اعتکاف در مسجد الاقصی را به آنها نمی دهند.
رژیم صهیونیستی حدود 70 سال با اشغال فلسطین و قتل و کشتار مردم بی دفاع فلسطین جنایات زیادی مرتکب شده است.
امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1358، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را در حمایت از مردم فلسطین به روز جهانی قدس نامگذاری کردند.
7352/6108
**شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.