غلامرضا پاک سرشت روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تخصصی حمایت از توسعه بخش کشاورزی افزود: هم اکنون این صندوق با حضور 10 تشکل سهامدار 350 میلیارد ریال سرمایه داشته و حمایت از زنجیره های تولید در بخش کشاورزی اولویت اقدامات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان است.
وی ادامه داد: تا کنون از محل عاملیت وجوه و اعتبارات دولتی، مجموع مبلغ 373 میلیارد ریال به طرح های مختلف بخش کشاورزی از جمله آبیاری تحت فشار و از اعتبارات سال های 90 تا 93 صندوق توسعه ملی نیز 279 میلیارد ریال به تعداد 617 طرح با اشتغالزایی 920 نفر به طور مستقیم پرداخت شده است .
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ادامه داد: افزایش سرمایه صندوق تا سقف یک هزار میلیارد ریال، جذب منابع مالی بلاعوض در بخش خصوصی و دولتی برای تجهیز منابع صندوق و اعطای تسهیلات به زیر بخش های کشاورزی از برنامه های آتی صندوق است.
به گفته پاک سرشت، عاملیت توزیع یارانه، اجرایی شدن تبصره های ماده 17، پیگیری و تحقق ماده 12و حمایت و مشارکت صندوق استان در شکل گیری و تداوم فعالیت زنجیره های تولید در بخش کشاورزی از دیگر برنامه های آتی صندوق است.
استان کردستان یک میلیون و 120هزار هکتار زمین زراعی دارد که سالانه نزدیک به سه میلیون تُن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تولید می شود.
بیش از 120 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.