امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین در سنندج اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی، هفتمین جشنواره سراسری دف‌نوازی «دف نوای رحمت» با شعار «هنر، همگرایی، مهربانی» که برای نخستین بار به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود..

وی با بیان اینکه تاکنون 6 دوره این جشنواره به صورت ملی و با استقبال بسیار خوب از سوی دف نوازان سراسر کشور برگزار شده است، گفت: هفتمین دوره این جشنواره بنا به پیشنهاد بسیاری از فعالان و اساتید این حوزه در شهریورماه امسال به صورت بین‌المللی در سنندج برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره در سه بخش بین‌الملل، اصلی و ویژه برگزار خواهد شد که ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی و خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گفته مرادی، توجه به موسیقی‌های خانقاهی و عرفانی و کشف و حمایت از استعدادهای جوان درراستای مقابله با تهاجم فرهنگی از دیگر اهداف برگزای هفتمین جشنواره دف‌نوازی «دف نوای رحمت» در استان است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه شرایط عمومی و تخصصی جشنواره در هر یک از بخش‌های جشنواره در سایت جشنواره به آدرس www. Artsanandaj.com درج شده است، اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سایت و یا شماره 08733243624 دبیرخانه جشنواره و یا کانال تلگرامی جشنواره به آدرس https://t.me/dafnavaziDafnavayerahmat مراجعه کنند.


وی جوایز این دوره از جشنواره را در بخش اصلی گروه نوازی به شرح ذیل اعلام نمود:
جایزه اول: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 40 میلیون ریال

جایزه دوم: لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال

جایزه سوم: لوح تقدیر و مبلغ 20 میلیون ریال

دبیر جشنواره دف‌نوازی «دف نوای رحمت» افزود: در بخش ویژه گروه‌نوازی (مولودی خوانی) به سه گروه برتر جشنواره بدون ترتیب اولویت مبلغ 20 میلیون ریال اهداء خواهد شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در بخش تک‌نوازی و در دو رده سنی نوجوان و بزرگسالان نیز گفت: در این دو رده در بخش آقایان و خانم‌ها به تفکیک به این شرح اعلام نمود:

جایزه اول: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال

جایزه دوم: لوح تقدیر و مبلغ 7 میلیون ریال

جایزه سوم: لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال

مرادی در پایان ضمن دعوت از تمامی هنرمندان دف‌نواز برای حضور در این جشنواره، گفت: دبیرخانه جشنواره به آدرس سنندج ـ خ فلسطین ـ روبروی فرمانداری ـ حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تا پایان 10 مردادماه 96 آماده پذیرش آثار هنرمندان سراسر کشور است و انشاءالله جشنواره از 15 تا 17 شهریورهمزمان با عیدین سعیدین قربان و غدیر در سنندج برگزار می‌شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 681618
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.