به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای توسعه استان که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به لزوم توسعه استان و نیز دستورات و تاکیدات رئیس جمهور در زمینه تسریع در روند توسعه استان، در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید تلاش خود را به عمل آورند.
وی افزود: به دلایل مختلف در گذشته استان کردستان در مقایسه با دیگر استان‌های توسعه یافته کشور از توسعه لازم برخوردار نشده و این امر مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده که تخصیص اعتبارات جهشی می‌تواند روند توسعه استان را تسریع بخشد.
استاندار کردستان خواستار تحقق توسعه بخش آب در استان کردستان شد و گفت: کردستان یکی از استان‌های توانمند در بخش منابع آبی است که باید در این زمینه دولت عنایت لازم را به استان مبذول داشته و اعتبارت مورد نیاز استان را تخصیص دهد.
زاهدی خواستار سهمیه 66 هزار هکتاری باغات و اراضی آبی استان از محل تخصیص سهم آب از منابع سدهای استان شد و گفت: در حال حاضر این میزان با اقدامات دولت به 35 هزار هکتار رسیده که باید برای تحقق کامل 66 هزار هکتاری در استان تلاش کنیم.
وی در ادامه سخنانش بر لزوم ساماندهی مدیریت سدهای و منابع آبی تاکید کرد و گفت: باید مدیریت منابع آبی استان به صورت اصولی در اختیار استان قرار گیرد.
استاندار کردستان از وجود نارسایی‌ها در بخش حمل و نقل هوایی در استان بشدت انتقاد کرد و بر لزوم برطرف کردن و موانع و مشکلات موجود در این بخش تاکید کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات اقلیم کردستان عراق امیدواریم بزودی شاهد افتتاح رسمی مرزی سیرانبد بانه باشیم.
زاهدی بیکاری را یکی از دغدغه‌های اصلی مردم استان برشمرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای توسعه استان تلاش کرده تا با افزایش فرصت‌های شغلی از میزان بیکاری استان کاسته شود.
استاندار کردستان در پایان از اجرای طرح مطالعاتی 40 درصد از پهنه جغرافیایی استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بسیاری از ظرفیت‌های استان در بخش منابع خدادادی و بخصوص معادن در سطح استان شناسایی شده که این فرصت مناسبی را برای توسعه در اختیار استان قرار می‌دهد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر روز چهارشنبه به منظور شرکت در ششمین جلسه شورای توسعه کردستان به این استان سفر کرده است.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.