به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا اورنگی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجرای توسعه باغات دیم کردستان در سنندج افزود: سال گذشته، 98 میلیارد ریال از این اعتبار، هزینه شده بود که مابه التفاوت آن تا تیرماه سال جاری به صورت نقد اختصاص داده می شود.
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم نیازهای یارانه ای لازم برای رفع تداخل اراضی به صورت ملی و استانی حل شود ادامه داد: مسئولان مربوطه در کردستان از لحاظ حقوقی، سازو کارهایی تنظیم کرده اند که واگذاری ها به صورت قرارداد اجاره و اغلب در قالب تشکل های تعاونی باشد.
اورنگی به اختلاف مردم با دولت در زمینه اجرای قوانین موازی با تداخلات اراضی زراعی در طول چهار دهه اخیر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این قانون با عبور از مسیر دولت با مفهوم قضازدایی، مشکلات کهنه کشاورزان را به شکل اداری از طریق جهادکشاورزی، رفع کرده که کاری انقلابی در دولت یازدهم بوده است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: استان کردستان در مقایسه با سایر استان ها در اجرای این قانون، مقام اول را در کشور داشته که نشان از بسیج عمومی بین جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و مشارکت مردم دارد.
اورنگی گفت: این کار یکی از بزرگترین اقدامات دولت در جهت ایجاد امنیت و توسعه بخش کشاورزی و رفع دغدغه های تولیدکنندگان این بخش بوده است.
وی با بیان اینکه برای رفع تداخل منابع اعتباری بسیار خوبی برای کردستان پیش بینی شده است افزود: سال گذشته برای این موضوع، در یک مرحله، 20 میلیارد ریال به این استان اختصاص داده شد.
او اضافه کرد: امسال هم بیش از این میزان، برای رفع تداخل اراضی در اختیار استان قرار می گیرد تا تدوین، تهیه و تجمیع نقشه های اراضی و مراتع صورت گیرد؛ چرا که رفع تداخل، یکی از بزرگترین کارها برای توسعه کشاورزی استان است.
استان کردستان یک میلیون و 229 هزار و 492 هکتار زمین زراعی دارد که 7،8 درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل می دهد.
سالانه نزدیک به سه میلیون تُن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تولید می شود.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.