به گزارش ایرنا، سلیم کریمی روز چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جمع مدیران ادارات استان در سنندج، با اشاره به اینکه برنامه ریزی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان از 20 خرداد آغاز شده است افزود: با هدف طرح ارتقای امنیت اجتماعی و در هفته مبارزه با مواد مخدر مقابله با خرده فروشان و معتادان متجاهر تشدید می یابد.
وی با بیان اینکه فرد معتاد بیمار است و یک بیمار نیازمند درمان و بستری است ادامه داد: در همین راستا با هدف درمان معتادان و بازگرداندن آنها به چرخه زندگی معتادان باید به کمپ ها و مراکز درمانی ارجاع شوند.
وی افزود: در راستای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر دولت در سطح کلان موظف است با خرده فروشان و باندهای قاچاق قاطعانه مبارزه کند.
وی مبارزه و مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد و مواد مخدر را نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ویژه به آحاد جامعه دانست و گفت: در همین راستا با هدف ایجاد موج رسانه ای در جامعه در مرکز استان اطلاع رسانی ویژه انجام می شود.
وی برگزاری سه نمایشگاه ویژه با محوریت مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در کتابخانه امام خامنه ای سنندج، پارک 28 دی، نگارخانه شهرداری سنندج و نیز افتتاح 2 مرکز ترک اعتیاد بانوان با هدف تقویت و ارتقای مراکز درمانی معتادان را از اهم برنامه های هفته مواد مخدر در استان عنوان کرد.
وی رونمایی از تمبر یادبود با عنوان ما پیشگیری می کنیم با همکاری اداره کل پست استان و برگزاری کمپین نه به اعتیاد از سوی هلال احمر استان در سالن آزادی سنندج از دیگر برنامه های هفته مواد مخدر بیان کرد.
کریمی اظهار کرد: برگزاری همایش گفتمان سازی و صیانت از فعالان مبارزه با مواد مخدر، اطلاع رسانی از طریق رسانه های دیداری شنیداری، مصاحبه زنده تلویزیونی، اعزام سفیران اجتماعی (هنرمندان ورزشکاران برتر) به محلات درگیر آسیب های اجتماعی، برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی، اجرای تئاتر های خیابانی، برپایی نمایشگاه ثابت و سیار عکس و کاریکاتور، استفاده از فضای مجازی کمپین نه به اعتیاد، برگزاری جشنواره و کارگاه های آموزشی، توزیع بروشور و تراکت با عنوان مواد مخدر و فضاسازی شهری و سخنرانی در مساجد از برنامه های پش بینی شده هفته مبارزه با مواد مخدر است.
وی با اشاره به اینکه اداراتی مانند هلال احمر، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان، پلیس راه برنامه های پیش بینی شده در هفته مبارزه با مواد مخدر را به شورای هماهنگی اعلام کرده اند گفت: سایر ادارات استان نیز باید برنامه های ویژه خود را تا تاریخ 17 تیر سال جاری به دبیرخانه ستاد مواد مخدر اطلاع دهند.
هفته مواد مخدر از 31 خرداد سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان کردستان آغاز می شود و پیش بینی می شود برنامه های هفته مواد مخدر تا 15 تیر سال جاری اجرایی شود.
هم اکنون 60 مرکز ترک اعتیاد (MMT) در استان کردستان فعال است که 6 مورد آن سال گذشته راه اندازی شد.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.