به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی سفرهای تابستانی شهرستان سروآباد اظهار کرد: طبیعت بسیار زیبا و نقاط گردشگری در کنار مردم میهمان نواز 2 پتانسیل و ظرفیت بسیار مهم شهرستان سروآباد در جذب گردشگران و مسافران هستند.
وی ادامه داد: مراکز اقامتی و گردشگری و مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستای و ادارات خدمات رسان و کمک رسان آماده پذیرایی و خدمت رسانی به مسافران و گردشگرانی است که در ایام تعطیلات تابستانی به شهرستان سروآباد سفر می کنند.
فرماندار شهرستان سروآباد با بیان اینکه امنیت و آرامش مسافران و گردشگران یک ضرورت است، افزود: همه باید تلاش کنیم مسافران و گردشگرانی که به این شهرستان سفر می کنند، در امنیت و آسایش کامل بوده که در پایان سفر خاطره خوشی از شهرستان سروآباد داشته باشند تا در سفرهای بعدی به این شهرستان سفر کنند.
وی اضافه کرد: باتوجه به مرزی بودن سروآباد، مهمانان و گردشگران خارجی که به این شهرستان به ویژه به منطقه هورامان سفر می کنند، مجوز و مدارک آنها باید توسط نیروهای انتظامی و نظامی منطقه رصد شود.
وی ادامه داد: اداره صنعت معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف، اماکن، مرکز بهداشت و بخشداری هورامان نسبت به نظارت کامل بر بازار اقدام کرده و از صحت قیمت ها و سلامت کالاها و اجناس بازار اطمینان کامل حاصل کنند.
مفاخری افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به بهسازی و ترمیم راههای ارتباطی اصلی و فرعی شهرستان به ویژه در مناطق گردشگری اقدام کرده تا مسافران و گردشگران در مسیرهای ارتباطی دچار مشکلات نشوند.
وی از ایجاد تعاونی منازل استیجاری در منطقه گردشگری هورامان خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه بسیاری از مسافران و گردشگران تمایل به اقامت در منازل استیجاری دارند، باید این مکان ها در قالب تعاونی به متقاضیان واگذار شوند.
وی بر لزوم تکریم و احترام مسافران و مهمانانی که به منطقه سفر می کنند، تاکید کرد و افزود: برخورد مناسب و تکریم گردشگران و مسافرانی که به منطقه سفر می کنند، می تواند باعث رونق گردشگری در منطقه و ایجاد درآمد زایی و اشتغالزایی می شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.