به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن بیگلری روز سه شنبه در نخستین جلسه ستاد سفرهای تابستانی بانه که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، افزود: در بانه و مریوان علاوه بر پاساژها و رونق بخش تجاری طبیعت بکر، جنگلهای سر سبز بلوط و شرایط آب و هوایی مطلوب می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند که باید این جاذبه های طبیعی و خدادادی شکوفا شود.
وی گفت: بارها گفتم بانه ویترین کردستان است و کردستان از قلب تهران امن تر است بانه ای ها نگرش مردم سراسر کشور را نسبت به کردستان تغییر دادند و تمام گردشگران با رضایت کامل برگشتند.
بیگلری ادامه داد: افراد غیر بومی با هدف درآمد بالا وارد بازار بانه شدند و اجناس تقلبی به دست مشتریان دادند و باعث شدند دیدگان مردم نسبت به بازار بانه تغییر کنند.
وی تاکید کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت باید نظارت خود را بر فروشگاه ها بیشتر کنند و با کسانی که اجناس تقلبی و بدل دارند برخورد کند.
وی با اشاره به مظلومیت مردم کردستان در بسیاری از حوادث تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم در برابر همه مسائلی که سبب آسیب رساندن به کردستان می شود، مقابله کنیم.
وی بابیان اینکه مهمان نوازی و مهمان دوستی از صفات بارز مردم کردستان است، گفت: هر کدام از ما وظیفه داریم فضا را برای جذب گردشگران فراهم کنیم و خاطره ای خوب در ذهن گردشگران ایجاد کنیم.
بیگلری در بخش دیگری از سخنان به عملکرد پلیس راهور بانه در برخورد با مسافرین انتقاد کرد و افزود: شایسته نیست در ورودی شهر با برگه جریمه از مسافرین استقبال کنیم در بسیاری از شهرها ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از مسافرین ایجاد شده که انتظار داریم در بانه هم چنین ایستگاه های ایجاد شود نه با برگ جریمه از ابتدای ورود به شهر کام مهمانان را تلخ و خاطره ای بد در ذهن انها ایجاد کنیم.
وی گفت: ورودی شهر بانه در چند ماه اخیر با همکاری فرماندار بانه ساماندهی شده اما ورودی روستای سبدلو که به دروازه شهر بانه معروف است باید ساماندهی شود و جاده آن نیاز به بازسازی دارد.
بیگلری افزود: با توجه به اینکه روستای سبدلو از روستای پرجمعیت شهرستان بانه است و همچنین ورودی شهر بانه محسوب می شود باید توجه ویژه ای به عمران و آبادانی این روستا داشته باشیم.
وی تاکید کرد: باید برای پیشبرد اهداف افراد کار آفرین که نقش مهمی در اشتغالزایی و رفع پدیده بی کاری دارند، کمک شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: باید برای جذب گردشگران، از بخش خصوصی حمایت کنیم و رونق مکان های دیدنی را به سرمایه گذاران بسپاریم چرا که بزرگترین چالش امروز کشور رونق صنعت گردشگری است.
بیگلری بابیان اینکه در تعطیلات نوروزی سقف پذیرش هتل به 25 درصد رسیده و در ایام سال کمتر از 3 اتاق این هتلها مهمان داشته، اضافه کرد: باید ادارات مهمانسراهای خود تغییر کاربری دهند و برای حمایت از بخش خصوصی مهمانان خود را به هتل ها و مهمانخانه ها دعوت کنند.
وی با اشاره به مشکلاتی و موانع منطقه ویژه اقتصادی گفت: بحث زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی هفت سال مانع اجرای این منطقه شده بود، حل شد.
نماینده مردم سقز و بانه افزود: طرح منطقه آزاد بانه و مریوان به زودی به مجلس ارائه می شود و با توجه به شرایطی که بر مجلس شورای اسلامی حاکم است به تصویب این طرح بسیار خوشبین هستم.
وی اظهار کرد: جاده بانه -سردشت و جاده روستای ابولحسن به زودی ساماندهی می شود و جاده بوئین چهار خطه می شود این مهم نیازمند تامین اعتبارات است.
وی اضافه کرد: پایه های دوربین نظارت راهنمایی و رانندگی در مسیر بوئین نصب شده که این مسیر با توجه به رفت و آمدهای زیاد نیاز به یک دوربین دیگر دارد.
بیگلری به بحث ماده 180 اشاره کرد و گفت: ماده 180 برای بحث محرومیت زدایی است و به چند استان محروم اختصاص یافته که در نخستین سال اجرایی این ماده اقدامات خوبی در بحث سالن های ورزشی، مدرسه سازی، آب رسانی به روستاها و راه های روستایی بانه انجام شد.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.