به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی روز سه شنبه در نخستین جلسه ستاد سفرهای تابستانی بانه که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، افزود: طبقات بالای بسیاری از پاساژها به صورت انبار و بلا استفاده مانده ظرفیت شهر بانه به لحاظ احداث پاساژ تکمیل شده و سرمایه گذاران باید مسیر سرمایه گذاری را تغییر دهند.
وی اضافه کرد: باید برای جذب گردشگران ظرفیت های در بحث گردشگری علاوه بر بحث تجاری در بانه ایجاد کنیم و سرمایه های که از راه تجارت وارد بانه می شود در امر تولید و گردشگری بکار بگیریم.
فلاحی افزود: در راستای ایجاد ظرفیت های گردشگری در بانه 17 هکتار از اراضی جنگلی بابوس برای ایجاد تفریجگاه به شهرداری واگذار شده و باید ورودی شهر و کوه بابوس را برای جذب گردشگران آباد کنیم.
وی اظهار کرد: برای اجرای طرح های گردشگری تعریف شده طرف قرار داد مشخص شده ومطالعات و مشاوره ان انجام شده است.
فلاحی به موضوع پروژه آربابا لند 'سر زمین شادی های آربابا' اشاره کرد و گفت: این پروژه از ابتدا ناقص اجرا شده و تدابیر و برنامه ریزی لازم برای اجرایی کردن آن در نظر گرفته نشده چراکه همزمان 10 فاز پروژه تعریف شده بود که اجرای همزمان 10 فاز یک پروژه امکان پذیر نیست.
وی افزود: برای اجرای درست پروژه باید پروژه ها را فاز بندی و با برنامه ریزی مناسب اجرا شود.
وی اظهار کرد: در چند ماه اخیر چندین جلسه با سرمایه گذار برگزار شده به نظر می رسد سرمایه گذار قدرت اجرای این پروژه را ندارد و به زودی در استان با حضور استاندار و سرمایه گذار جلسه برای تصمیم گیری نهایی برگزار می شود.
فلاحی با بیان اینکه پیگیری این پروژه از طریق قانونی انجام می شود اضافه کرد: در صورتی که سرمایه گذار توان اجرای پروژه را نداشته باشد این پروژه به سرمایه گذاران بانه ای که قبلا اعلام آمادگی کردند، واگذار می شود.
وی اظهار کرد: برای پذیرش شبانه مسافرین یک هزار تخت مسافر در بانه وجود دارد و تلاش می کنیم برای اسکان مسافرین از ظرفیت های بخش خصوصی بهره گیری کنیم.
وی اضافه کرد: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد بانه بخش گردشگری شهرستان رونق بیشتری می گیرد و بخش تولید هم شکوفا می شود.
این مسئول ساماندهی جاده های شهرستان را از اولویت های توسعه بخش گردشگری عنوان کرد و افزود: جاده های شهرستان از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند باید جاده بوئین، جاده بانه- سردشت و جاده روستای ابولحسن ساماندهی شود و ورودی شهر بانه بازسازی و نوسازی شود.
فلاحی اظهار کرد: بحث عمران و گردشگری باید همگام پیشرفت کند و پروژه های در کمیته برنامه ریزی در اولویت قرار می گیرد که زیر ساختی برای اشتغالزایی شهرستان ایجاد کند.
وی افزود: آمار جمعیتی ملاکی برای ارائه پروژه های عمرانی در روستاها نخواهد بود بلکه ارائه خدمات رفاهی وعمرانی در روستاهای که اشتغالزایی ایجاد کنند در اولویت قرار می گیرد.
فرماندار بانه تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و اجرای پروژه های اشتغال زایی بیکاری را کاهش دهیم که برای تحقق این امر توسعه بخش کشاورزی در بخش نمشیر با توسعه باغات و تولید محصولات زراعی آغاز شده است.
وی توسعه و عمرانی شهری شهر بانه را یکی از برنامه های رونق بخش گردشگری در بانه عنوان کرد و گفت: برای توسعه بخش گردشگری اعتباراتی از ماده 23 به شهرداری اختصاص یافته است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه نیز گفت: رویکرد جدید سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به عنوان متوالی امر گردشگری این است که تمام جاذبه های گردشگری در هر نقطه شهرستان به گردشگران معرفی شود.
سعدالله رحیمی خواه افزود: در شرایط فعلی گردشگری بانه گردشگری تجاری است اما با توجه به تغییر شرایط امکان دارد این شرایط در بانه تغییر کند و پایدار نباشد باید گردشگری به سمت گردشگری همه مکانی سوق دهیم و گردشگران را به دیدن جاذبه های گردشگری دعوت کنیم.
وی اضافه کرد: در راستای همه مکانی کردن صنعت گردشگری در بانه تسهیلاتی مناسب به افرادی که طرحی های اجرا می کنند، ارائه می شود.
رحیمی خواه تصریح کرد: در بانه کارگاه های صنایع دستی، طرح خانه های سنتی، بازسازی رستوران های بین راهی طرح های هستند از این تسهیلات بهره مند می شود که این هدف با همکاری و هماهنگی مسئولین شهرستان امکان پذیر است.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده به گردشگران در سالهای قبل گفت: با توجه با خدماتی که در ایام سفرهای نوروزی شهر بانه به عنوان هفت شهر برتر ایران در ستاد تسهیلات سفر معرفی شده که جای تقدیر است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 104 هزار و 574 نفر در هتل های، خانه های مسافر و مهمانپذیرها اقامت داشتند و در محل های اقامت آموزش و پرورش 15 هزار و 470 نفر و در سالن های ورزش و خوابگاه ها 23هزار و 500 نفر اقامت داشتند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه افزود: در ایام سفرهای نوروزی 416 مورد بازدید از مراکز اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی انجام شده که تعدادی از بازیدها در قالب اکیپ های مشترک ادارات انجام شده است.
رحیمی خواه به پیک سفرهای تابستانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در پیک سفرهای تابستانی امار گردشگران نسبت به سفرهای نوروزی کمتر است با آرامش خاطر برای جذب و خدمات رسانی به مسافرین برنامه ریزی می کنم.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.