ادریس هنرور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با همکاری پزشکان یاوران وقف و به صورت همه روزه در بقعه متبرکه امامزاده هاجر خاتون(س) سنندج در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه در این طرح پزشکان با تخصص های متفاوت به صورت روزانه به ویزیت رایگان بیماران کم توان می پردازند اظهار کرد: اجرای این طرح گامی مهم در راستای ترویج سنت حسنه کمک به نیازمندان در جامعه به شمار می رود.
رئیس اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: طرح مهر تندرسی اهداف مختلفی از جمله نیات وقف در امر دارو و درمان و تسهیلات و موقوفات مشمول را دنبال می کند.
وی افزود: در این طرح مطابق وقف‌نامه نیت وقف به افراد خاص و مقید مانند بیماران سرطانی، بیماران خاص، صعب الاعلاج، بهبود بیماران مستمند، مریضان بی‌بضاعت، ایتام، بی‌سرپرستان، مددجویان اجتماعی و غیره تعلق می‌گیرد .
ماموستا هنرور با بیان اینکه دریافت کنندگان خدمات باید از افرد مستمند و نیازمند جامعه و منطبق با نیات واقفان باشند اظهار کرد: کمترین نیات موقوفات شهرستان سنندج مربوط به دارو و درمان است و وجود وقف هایی با این نیات از نیازهای مبرم این شهرستان محسوب می شود.
هم اکنون در استان کردستان 19 هزار و 870 موقوفه با 16 هزار و 944 رقبه وجود دارد.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.