به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین خوشگوار روز سه شنبه در آیین افتتاح فعالیت های تابستانی و طرح هجرت سه ناحیه 2 سنندج افزود: اوقات فراغت تنها مختص به فصل تابستان نیست و ما باید در طول سال به آن توجه کرده و برای تمام آحاد جامعه و بویژه دانش آموزان برنامه ریزی مدون و هدفمند داشته باشیم.
وی گفت: برنامه ریزی در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به دلیل حساسیت، ضرورت، شرایط سنی و آسیب های اجتماعی متعدد که جامعه ما و نونهالان را تهدید می کند باید با توجه خاصی انجام شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: دستگاه آموزش و پرورش بدلیل اینکه متولی اصلی نظام تعلیم و تربیت است قطعا در این زمینه از سایر دستگاه ها و نهادها حساس تر است.
وی با بیان اینکه آموزش، پرورش و تربیت تعطیل بردار و قابل وقفه نیست، افزود: این مقوله باید در تمام ساعات زندگی فرد و در طول سال جاری باشد و وظیفه ما برنامه ریزی جهت سوق دادن دانش آموزان به سوی بهره برداری صحیح از زمان اوقات فراغت است.
خوشگوار اظهار کرد: ما در مجموع290 پایگاه برای غنی سازی اوقات فراغت در سطح استان داریم که از این تعداد 150 پایگاه مربوط به آموزش و پرورش است.
به گفته وی 70 درصد پایگاه های آموزش و پرورش مراکز ورزشی هستند که دانش آموزان می توانند در طول تابستان از آن استفاده کنند.
معاون تربیت بدنی و پرورشی ناحیه 2 سنندج نیز در این آیین گفت: یکی از دغدغه های اصلی اولیاء با شروع تابستان و تعطیلی فعالیت های رسمی مدارس، غنی سازی اوقات فراغت فرزندانشان است.
جعفر میرزایی با بیان اینکه اوقات فراغت مانند شمشیر 2 لبه عمل می کند افزود: فعالیت اوقات فراغت اگر هدایت شده و مورد رغبت دانش آموز باشد باعث پیشرفت و شکوفایی استعدادهای درونی فرد می شود و اگر به صورت بی هدف و بدون برنامه باشد سرمایه عظیمی از عمر و توانایی فرد به هدر می رود.
275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.