آرش رخزادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گلکاری پارکها و میادین در سه نوبت بهاره، تابستانه و پاییز انجام شده و گلها نیز بر اساس میزان مقاومت آنها در برابر سرما و گرما انتخاب خواهد شد.
وی افزود: در طرح گلکاری تابستانه از گل هایی نظیر، اطلسی، جعفری، آهار، گل ناز، قرنفل، رعنا زیبا و گازانیا که در برابر گرما مقاومت زیادی دارند استفاده می شوند.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: هشت هزار جعبه برای گلکاری پارکهای سطح منطقه، 12 هزار جعبه گل برای گلکاری میادین و پارکهای منطقه 2، 12 هزار جعبه گل در سطح منطقه سه، 6 هزار جعبه گل برای پارکهای بهاران و سه هزار جعبه گل هم برای گلکاری پارک جنگلی آبیدر در نظر گرفته شده است.
وی افزود: امسال با تجهیز گلخانه سازمان پارکها، هیچ هزینه ای برای خرید گل پرداخته نشده و تمامی این 39 هزار جعبه گل از تولیدات گلخانه سازمان پارکها است.
رخزادی ابراز امیدواری کرد، شهروندان در راستای حفظ زیبایی سیما و منظر شهری، در حفظ و نگهداری از این گلها همکاری لازم را با کارکنان فضای سبز این شهرداری داشته باشند.
به منظور طراوت بخشیدن به محیط شهری و زیباسازی پارکها و میادین سطح شهر هر ساله شهرداری در چندین نوبت عملیات گلکاری را در سطح شهر اجرا می کند.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون مترمکعب وجود دارد.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند بوده و این مقدار نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.