فرزاد سردار زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نظارت های ویژه ماه مضان از 6 خرداد آغاز شده است افزود: تاکنون 6 هزار و 306 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان صورت گرفته است.
به گفته وی، در این بازرسی ها 234 مورد تخلف کشف و در این رابطه 200 فقره پرونده برای واحد های متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شده است و در مجموع به علت تخلفات گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت یک میلیارد و 436 میلیون ریال جریمه برای واحدهای متخلف در نظر گرفته شده است.
سرپرست اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان 293 مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آنها 102 مورد تخلف احراز شد که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
سردارزاده افزود: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی از جمله کم فروشی، گرانفروشی وعدم درج قیمت واحدهای مختلف صنفی مراتب را با شماره تلفن 124 و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستانها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه و موارد تخلف را گزارش کنند.
به دلیل افزایش تقاضا در ماه مبارک رمضان برای مواد غذایی به ویژه اقلام پروتئنی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، شیرینی های پرمصرف و مرسوم این طرح نظارت از اصناف همه ساله در در سراسر کشور برگزار می شود.
اهداف این طرح را تامین و توزیع به موقع کالاهای پرتقاضای ماه رمضان با هدف تسهیل و تسریع در تامین و دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب است.
هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3034/ 3020
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDA
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.