به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در این آیین گفت: تابستان گذشته در سطح استان تعداد15 پایگاه سنجش فعالیت داشتند که تعداد 125 نفر نیروی تخصصی و مجرب در پایگاه های اولیه و تخصصی مشغول به فعالیت بودند.
خلیل رنجبر با بیان اینکه سال گذشته 26 هزار و 563 نوآموز بدو ورود در برنامه سنجش شرکت کردند، افزود: از این تعداد 22 هزار و 911 نفر بدون مشکل و سه هزار و652 نفر نیز به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.
وی با بیان اینکه هزار و 153 نفر نوآموز، 96 نفر دانش آموز آموزش پذیر، 45 نفر دانش آموز تلفیقی و 17 نفر دانش آموز اتیسم بودند، هدف از اجرای این برنامه را ساماندهی درست آموزش نوآموزان بدو ورود به دبستان و مداخلات بهنگام در حوزه درمان برای تمامی نوآموزان عنوان کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه از امروز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت در سطح استان آغاز می شود اظهار کرد: ورود اطلاعات نو آموز در سامانه سناد، ورود به سامانه سنجش و نوبت گیری برای پایگاه سنجش، مراجعه نو آموز به پایگاه سنجش در نوبت مقرر و انجام مراحل سنجش از مراحل انجام فرایند سنجش نو آموزان است.
به گفته وی چنانچه نوآموزی درهر کدام از مراحل سنجش، مشکوک به مشکل تشخیص داده شود به کلینیک تخصصی جهت تشخیص نهایی ارجاع داده خواهد شد.
رنجبر در ادامه با ارائه گزارش مختصری از حوزه آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه استان، بکارگیری 6 نفر نیروی طرحی توانبخشی در رشته های کاردرمانی وگفتاردرمانی در شهرستانها و پرداخت هزینه های توانبخشی دانش آموزان با نیاز ویژه اعم از کاردرمانی و گفتاردرمانی را از مهم ترین فعالیتهای حوزه تشخیص، پیشگیری و بهداشت عنوان کرد.
وی افزود: همچنین تجویز و تعمیر سمعک، تهیه نرم افزار گفتاری جهت استفاده نیروی گفتار درمانگر در سطح استان، آموزش نیروهای متخصص در زمینه آشنایی و بکارگیری ابزار جدید تست هوش، راه اندازی سامانه بهداشتی مدارس استثنایی در کل استان و ارسال پرونده های درمانی ودارویی دانش آموزان با نیاز ویژه ازطریق سامانه از دیگر فعالیت های این حوزه است.
سال جاری تعداد 15 پایگاه سنجش در سطح استان پیش بینی شده است که از این تعداد شهر سنندج سه پایگاه، سقز 2پایگاه و شهرستان های مریوان، بانه، دیواندره، بیجار، دهگلان، قروه، کامیاران، سروآباد و زیویه نیز هر کدام دارای یک پایگاه خواهند بود.
برنامه سنجش نو آموزان از امروز در پایگاه های استان آغاز و در طول تابستان آماده ارائه خدمات به والدین و نو آموزان بدو ورود به دبستان است.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.