به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان روز شنبه در آیین افتتاحیه اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان در دبستان حیرت سجادی سنندج افزود: امسال 15 پایگاه سنجش در سطح استان آماده ارائه خدمات به نوآموزان است.
رشید قربانی برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نو آموزان را یک فرایند فرا دستگاهی دانست و گفت: آموزش و پرورش محور اجرای این برنامه ارزشمند اجتماعی است و نتایج اجرای این برنامه برای دستگاه هایی چون بهزیستی، بهداشت و علوم پزشکی و همه افراد جامعه مفید خواهد بود.
وی انجام معاینات دهان و دندان، قد و وزن، معاینات بالینی، ارزیابی بینایی و تست دید رنگ، ارزیابی شنوایی و انجام تست گفتاری فونتیک، آمادگی تحصیلی، ارزیابی اتیسم، تشخیص نهایی جایگاه آموزشی نو آموز و ثبت سامانه ای را از مهم ترین مراحل سنجش نو آموزان در پایگاههای استان برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه عدم شناخت مشکلات جسمانی نو آموزان را دارای تبعات جبران ناپذیری برای خانواده ها و جامعه عنوان کرد و افزود: عدم رسیدگی به این موضوع در آینده نیز موجب سرخوردگی فرد در عرصه اجتماع خواهد شد.
وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی و ارتقای کیفیت تحصیلی 2هدف اساسی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، از متولیان برنامه سنجش خواست با توجه به حساسیت کار، برخورد مناسبی با دانش آموزان با نیازهای ویژه داشته باشند که آنان احساس سرخوردگی و محدودیت نکنند و به درس و مدرسه علاقمند شوند.
وی همچنین از آزمایندگان طرح سنجش خواست با طمانینه و سعه صدر با اولیاء و نوآموزان برخورد کنند و در صورت وجود مشکل با هدایت به موقع و درست اولیا، مشکلات نو آموزان را پیگیری و رفع کنند تا دانش آموزان با نیازهای ویژه به آینده تحصیلی خود امیدوار شوند.
سال جاری تعداد 15 پایگاه سنجش در سطح استان پیش بینی شده است که از این تعداد شهر سنندج سه پایگاه، سقز 2پایگاه و شهرستان های مریوان، بانه، دیواندره، بیجار، دهگلان، قروه، کامیاران، سروآباد و زیویه نیز هر کدام دارای یک پایگاه خواهند بود.
برنامه سنجش نو آموزان از امروز در پایگاه های استان آغاز و در طول تابستان آماده ارائه خدمات به والدین و نو آموزان بدو ورود به دبستان است.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.