مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه 26هزار نوآموز در 15 پایگاه تحت سنجش سلامت‌جسمانی و آمادگی‌تحصیلی‌قرار می‌گیرند گفت: از این تعداد کسانی که دیرآموز و یا نیاز به آموزش‌های تلفیقی داشته باشند در مدارس استثنایی جایابی و ثبت نام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رشید قربانی صبح امروز در آیین افتتاحیه پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان که در آموزش و پرورش استثنایی سنندج برگزار شد با بیان اینکه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان یک کار فرادستگاهی است، افزود: نتایجی که از سنجش حاصل می شود افزون بر آموزش و پرورش برای سایر دستگاه های خدمات رسان نیز موثر و مفید خواهد بود.

وی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: چنانچه در طول فرایند سنجش مشکلات جسمی بویژه بینایی و شنوایی تشخیص داده شود نوآموزان جهت درمان به بخش های تخصصی نیز ارجاع داده می شوند.

قربانی با بیان اینکه 26 هزار نوآموز در 15 تحت سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: از این تعداد کسانی که دیر آموز و نیاز به آموزش های تلفیقی داشته باشند در مدارس استثنایی جایابی و ثبت نام می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: جایابی درست از نوآموزان برای حضور در مدرسه یکی از مهم ترین اهداف آموزش و پرورش است تا این نوآموزان بتوانند متناسب با نیازهای ویژه روال طبیعی آموزش را همانند همسالان خود طی کنند.

قربانی اجرای این طرح را در زمینه های مختلف مهم دانست و بیان داشت: اگرچه تجارب سنوات گذشته نشان داده که بیش از 98 درصد نوآموزان در مدارس عادی و 2 درصد مابقی وارد مدارس خاص می شوند اما ارزیابی آمادگی تحصیلی و جسمانی و میزان سلامت نوآموزان بویژه بررسی‌سلامت بینایی، شنوایی و دهان و دندان نیز می تواند در تشخیص زود هنگام مشکلات می تواند کار ساز باشد.

وی متولیان امر پایگاه ها را مورد خطاب قرار داد و ابراز داشت: کارشناسان در برخورد با نوآموزان و والدین به گونه‌ای عمل کنند که محدودیت و ناتوانی آن ها موجب سرخوردگی نشود بلکه به آینده تحصیلی و زندگی خود بیشتر امیدوار شوند لذا می طلبد نهایت توجه را داشته باشند.

در ادامه رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه از امروز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد گفت: نوآموزانی که در سال گذشته مورد سنجش قرار نگرفتند امسال نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند تا با آمادگی بیشتری در کلاس حاضر شوند.

خلیل رنجبر  عملکرد این اداره را در  سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: سال گذشته با وجود 6 پایگاه 99 درصد نوآموزان پروسه سنجش بویژه کار درمانی را با موفقیت طی کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.