به گزارش ایرنا آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز پنجشنبه در دیدار با اساتید دانشگاه و فرهنگیان کردستان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و گرامیداشت شب های قدر با اشاره به اینکه در هر زمان یک نفر اشرف مخلوقات و خلیفه الله است افزود: شب قدر دهه آخر ماه مبارک رمضان ویژگی های خاصی دارد که پیامبر(ص) برای بهره گیری از آن همیشه خود را آماده می کردند.
به گفته وی، شان و منزلت حضرت علی(ع) بارها از زبان پیامبر(ص) بیان شده است، و نبی مکرم اسلام(ص) برای این امام فضایل زیادی برشمردند که از جمله آنها می توان به اینکه هر کس می خواهد وارد شهر علم شود باید از در آن که علی (ع) است وارد شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: حضرت خدیجه(س) برای کمک به پا گرفتن اسلام زحمات فراوانی متحمل شدند و همه میدانیم اسلام دین رافت و مهربانی است اما با سختی و زحمت به ما رسیده و ما باید قدر آن را بدانیم.
آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی با بیان اینکه در آیات قرآن وعده داده شده که در آخرالزمان قومی می آیند که از هیچ قدرتی نمی ترسند و در راه خدا جهاد و زمینه را برای حکومت مهدوی فراهم می کنند.
وی با اشاره به اینکه صدور انقلاب از اصول اساسی انقلاب است که امام راحل بر آن تاکید می کردند، اظهار کرد: یکی از روحانیون استان به نام ماموستا محمدی کتابی با موضوع انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآورده که نگاهی جامع به انقلاب در حوزه کردستان دارد و اثری ماندگار بوده و ارزش انقلاب را با قلم یک نویسنده اهل سنت ثبت کرده است.
وی افزود: ترویج اسلام ناب از دغدغه های امام راحل(ره) بود و تمدن سکولار غربی، شرقی در مقابل تمدن ناب اسلامی احساس خطر می کند زیرا آنها فهمیده اند این تمدن تاب مقاومت در برابر تمدن ناب اسلامی را ندارد پس برای انهدام آن به مقابله با اسلام از داخل پرداختند.
وی با محکوم کردن حوادث تروریستی تهران و دیگر کشورها گفت: همه مردم دنیا می دانند هر جا که نام تفرقه هست رد پای انگلیس وجود دارد و گروه های تکفیری را نیز تامین مالی می کند.
وی افزود: دشمنان به دنبال این هستند اختلافات مسلمانان را عمیق کنند و با تشکیل داعش همه ظرفیت های خود را در اختیار این گروه تروریستی برای ضربه زدن به اسلام گذاشته اند.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.