به گزارش خبرنگار ایرنا جعفر توان روز پنچشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که در فرمانداری برگزار شد افزود: تمامی تمهیدات لازم برای مدیریت حوادث در شهرستان اندیشیده شده است.
وی اظهار کرد: همه ادارات و دستگاه های شهرستان باید موضوعات و خطرات احتمالی مربوط به حوزه اداری خود را بررسی و همواره با حفظ آمادگی لازم، توان مقابله با هر بحرانی را پیش بینی کنند.
وی با بیان اینکه در مواقع بحران اولویت به حل بحران با مدیریت واحد است، ابراز داشت: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و دستگاه های اجرایی با تعامل و همفکری نسبت به حضور فعال در موقع بروز حادثه اقدام کنند.
توان، دوره آموزش عمومی بالاخص در زمینه پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح را ضروری دانست و گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان به منظور آمادگی دستگاه های اجرایی و کاهش میزان آسیب پذیری، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی امدادی در ادارات اقدام کند.
فرماندار شهرستان دیواندره ادامه داد: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مردم را از خطرات آتش سوزی های بعد از برداشت محصول در مزارع که به هدف از بین بردن جانوران موذی و خسارت زا و تبدیل جنگل به مراتع برای تامین علوفه صورت می گیرد آگاه کنند و طرح مقابله با حریق در مراتع و مزارع توسط این ادارات در دستور کار قرار گیرد.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بر پیشگیری از وقوع بحران تاکید کرد و گفت: باید در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی مردم برای حفظ، صیانت و احیاء جنگل و تشریح نتایج تخریب مراتع گام برداشت.
وی اظهار کرد: قبل از به وجود آمدن بحران ها باید آنها را شناخت و مهار کرد و در جهت پیشگیری از وقوع آنها اقدام کرد.
وی در پایان افزود: همه دستگاه های اجرائی شهرستان، باید حتما موضوعات و خطرات احتمالی مربوط به حوزه اداری خود را با دقت، بررسی و دسته بندی نموده و قبل از هر اتفاقی برای آنها تصمیمات لازم و پیشگیرانه اتخاذ شود.
7353/6108
**خبرنگار: منصور محمدی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.