به گزارش خبرنگار ایرنا امیر قادری روز سه شنبه در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان در سنندج افزود: بدون شک نصب این دوربین های نظارتی، در کاهش تصادفات تاثیر گذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در نقاط حادثه خیز ضروری است اضافه کرد: هماهنگی و تعامل بین دستگاه های مرتبط، در جهت کاهش تصادفات و بهبود وضعیت جاده ها، یک ضرورت است.
او، کم کاری در نصب تابلوها و علائم رانندگی در جاده ها را غیرقابل قبول دانست و گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که شاهد کمترین تصادفات در سطح استان باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان امسال شاهد تحولات زیادی در حوزه راهداری استان خواهیم بود ادامه داد: زیرساخت ها یکی از مهمترین عوامل افزایش تصادفات است که باید اصلاح شود.
قادری به پروژه 320 کیلومتری کریدور شمال- جنوب در کردستان اشاره و اظهار کرد: این پروژه حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمامی قطعات آن نیز تعیین تکلیف شده است.
وی افزود: 30 میلیارد ریال اعتبار نیز برای روکش آسفالت جاده کامیاران- پالنگان اختصاص داده شده که با مشخص شدن پیمانکار، کار آن آغاز خواهد شد.
قادری در ادامه به کسب درآمد بخش خصوصی در صنعت گردشگری کردستان هم اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش با اعلام میراث فرهنگی، مراکز اقامتی خود را کاهش دهد تا هتل ها و مهمانپذیرها نیز متضرر نشوند.
وی اضافه کرد: یکی از ظرفیت های توسعه گردشگری، بناهای تاریخی است که با واگذاری آن به بخش خصوصی، درآمدی نیز عاید این بخش می شود.
استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، 49 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.