به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است، بر این اساس مدیران رسانه ها می توانند با ورود به سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir) و با مراجعه به بخش مجوزها، و انتخاب گزینه 'فهرست بیمه' ضمن بارگذاری نسخه پی دی اف 'تصویر فهرست بیمه شدگان و فیش پرداختی' و تکمیل جداول مربوط به بیمه شدگان، نسبت به دریافت یارانه بیمه پاییز اقدام کنند.
این اطلاعیه افزوده است: طبق اعلام قبلی، از ابتدای سال 95 رسانه های فاقد لیست بیمه (روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و دوهفته نامه‌های سراسری و روزنامه‌ها و هفته‌نامه ‌های محلی)، از هرگونه حمایت و استفاده از طرح های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محروم خواهند شد.
بر اساس اطلاعیه منتشرشده، برای رسانه‌ های خصوصی،‌ تمام مبلغ پرداختی آنها به سازمان تامین اجتماعی و برای رسانه‌های غیرخصوصی ٣٠ درصد از مبلغ پرداختی آنها عودت می شود و فهرست بیمه باید به نام رسانه یا صاحب امتیاز باشد.
همچنین سقف حمایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، برای سه دسته فوق به ترتیب ٦٠٠، ٣٠٠ و ٢٠٠ میلیون ریال برای هر فصل خواهد بود و این سقف برای مؤسسات مطبوعاتی تا ٥٠ درصد قابل افزایش است، مشروط بر آن که برای سایر نشریات خود کد کارگاهی مستقل نداشته باشند.
این اطلاعیه افزوده است: به منظور تشویق روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها به بیمه همکاران دفاتر استانی خود، برای پنج روزنامه و خبرگزاری اول کشور (مطابق طرح‌های رتبه‌بندی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها) در مجموع تا سقف ٨٠ نفر و برای سایر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها تا ٤٠ نفر، یارانه برای بیمه همکاران دفاتر استانی علاوه بر سقف حمایتی مندرج در جدول و به صورت جداگانه تعلق می‌گیرد.
در این اطلاعیه تاکید شده است: با هدف شفافیت، فهرست ارسالی هر رسانه در سایت معاونت مطبوعاتی منتشر می‌شود و در صورت اعتراض هر یک از خبرنگاران تمام وقت هر رسانه که با وجود گذشت ٦ ماه از همکاری خود هنوز بیمه نشده‌اند، ‌آن رسانه از فهرست یارانه بیمه حذف می ‌شود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هم جهت با سیاست‌های دولت در حمایت ویژه از خبرنگاران و پوشش بیمه‌ای آنها، برای نخستین بار، یارانه بیمه برای رسانه هایی که همکاران خود را بیمه می‌کنند در نظر گرفته که از نیمه دوم سال 92 در هشت نوبت 6 ماه دوم سال 92، 6 ماهه اول سال 93، فصل پاییز و زمستان 93 و بهار، تابستان و پاییز 94 و بهار و تابستان 95 را پرداخت و فهرست آن نیز جهت شفاف سازی، در سایت معاونت منتشر شده است.
در پایان این اطلاعیه آمده است: یارانه بیمه نوبت سوم سال 1395 در روزهای آتی به حساب صاحبان امتیاز رسانه ها واریز خواهد شد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی /**انتشاردهنده:امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.