به گزارش خبرنگار ایرنا، جلیل قلی زاده شامگاه دوشنبه در آیین جشن گلریزان که به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در هتل هاله برگزار شده افزود: هم اکنون در زندان بانه 19 نفر به دلیل محکومیت جرائم غیر عمد زندانی هستند که کل بدهی این زندانیان 150 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: کمترین میزان بدهی مربوط به یکی از این زندانیان و 10 میلیارد و 500 میلیون ریال است.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته شهرستان بانه رتبه دوم استان را در جذب و جمع آوری کمک های مردمی به منظور آزادسازی محکومین جرائم غیر عمد کسب کرد که 11 نفر زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند.
به گفته قلی زاده، زندان بانه رتبه دوم استان را به لحاظ اجرای برنامه آموزشی، فرهنگی، اشتغالزایی و حرفه آموزی داشته است.
وی با بیان اینکه در زندان بانه زندانی محکوم به رفتارهای خشن و پرخطر وجود ندارد، ادامه داد: نبود زندانیان محکومین به رفتارهای پرخطر و خشن نشان از فضای سالم جامعه بانه است.
وی اظهار کرد: در جشن گلریزان سال گذشته حدود یک میلیارد ریال جمع آوری شد و با کمک وام های قرض الحسنه و بلاعوض که ستاد دیه استان تقبل کرد حدود یک میلیارد و 590 میلیون ریال تحقق پیدا کرد.
قلی زاده زندانیان جرائم غیر عمد نیازمند کمک خیرین را از سال گذشته تاکنون 98 نفر عنوان کرد و افزود: 11 نفر از این زندانیان در جشن گلریزان سال گذشته آزاد شدند و 23 نفر از محکومین مالی توسط زندانیان، خانواده ها و با توافق طرفین رضایت شاکی جلب و آزاد شدند.
وی با اشاره به اینکه این 23 نفر بیش از 10 میلیارد ریال بدهی داشتند که رضایت شاکی را جلب کردند، اظهار کرد: 6 نفر از محکومین شخصا بدهی خود را پرداخت کردند و پرونده آنها مختومه شده و در مجموع 39 نفر توسط دادگستری شهرستان آزاد شدند.
وی بیشتر محکومین جرائم غیر عمد بانه را محکومین پرداخت دیه تصادفات عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی بخش دیگر محکومین بدهکاران مالی، حوادث کارگاهی در بحث پرداخت دیه، چک، مهریه و نفقه هستند.
قلی زاده تاکید کرد: کمک های مردمی فقط برای آزادی زندانی جرائم غیر عمد هزینه می شود و افرادی که جان، مال، آسایش و امنیت مردم را به خطر انداختند از کمک های مردمی محروم می شوند.
وی خاطر نشان کرد: جشن گلریزان با همکاری مردم خیر و نیکوکار بانه، ستاد دیه استان، انجمن حمایت از زندانیان و سایر انجمن های مردمی هر ساله برگزار می شود و با جمع آوری مبالغی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد می شود.
رئیس دادگستری بانه اشتغالزایی زندانیان را یکی از برنامه های زندان بانه دانست و اظهار کرد: در هفته قوه قضایه طرح اشتغالزایی مدد جویان زندان بانه را در کارگاه های که به زودی به بهره برداری می رسند، اجرا می شود.
وی کارگاه های زندان را تولید روکش صندلی، تولید کفش، شالبافی و خیاطی عنوان کرد و گفت: زمینه اشتغال 55 نفر از زندانیان در این کارگاه ها که به زودی افتتاح می شوند، فراهم می شود که هدف از اشتغالزایی زندانیان را امرار معاش زندانی وخانواده ها و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه کردستان نیز در این آیین گفت: سال گذشته 220 نفر زندانی جرائم غیر عمد با بیش از 128 میلیارد ریال بدهی از زندان های استان آزاد شدند.
محمد خسروی افزود: در سال گذشته از میزان مبلغ بدهی زندانیان استان 50 میلیارد ریال شاکیان از محکومین گذشت کردند که این اقدام قابل تقدیر است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خاطر نشان کرد: سال گذشته در بانه 11 نفر زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند که مبلغ بدهی آنها چهار میلیارد و 500 میلیون ریال بود از این میزان بدهی 520 میلیون ریال آورده زندانیان بوده و به میزان یک میلیارد و 90 میلیون ریال شاکی گذشت کردند.
وی گفت: اولویت اول هزینه کردن کمک های مردمی هر شهر برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد همان شهر است که همه کمک های مردمی جشن گلریزان سال گذشته بانه برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد این شهر هزینه شده است.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.