فرماندار قروه گفت: در حالی که کشور ایران جزو 10 کشور برتر دنیا از لحاظ آثار تاریخی ، طبیعی و فرهنگی است اما از لحاظ بهره اقتصادی و درآمدزایی به دلیل مهیا نبودن زیرساخت ها در لیست کشورهای آخر قرار دارد که باید این موضوع را در دستور کار قرار داد.

به گزارش ایلنا، پرویز کولانی در همایش روز جهانی صنایع دستی با بیان اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از ظرفیت های خوب در کشور است افزود:  این موضوع پلی میان فرهنگ و اقتصاد است و گام برداشتن در این زمینه، حرکت برای اعتلای فرهنگ و توسعه اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان منبع مهم فرهنگی و اقتصادی نقش بسزایی در توسعه کشور دارد افزود: به اعتقاد کارشناسان درآمد حاصل از آن می تواند به عنوان منبع دائمی جایگزین نفت شود.

وی گفت: در حالی که کشور ایران جزو 10 کشور برتر دنیا از لحاظ آثار تاریخی ، طبیعی و فرهنگی است اما از لحاظ بهره اقتصادی و درآمدزایی به دلیل مهیا نبودن زیرساخت ها در لیست کشورهای آخر قرار دارد که باید این موضوع را در دستور کار قرار داد.

فرماندار قروه اضافه کرد: در تدوین برنامه های کلان کشوری و در برنامه ششم توسعه یک نگاه ویژه به این موضوع شده است که با اجرای آن می توان از این منبع غنی در راستای توسعه کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی ومیراث فرهنگی به عنوان شناسنامه هرملتی است گفت: ایران جزء کشورهای دارای قدمت و با سابقه تاریخی و فرهنگی درخشان در سطح بین المللی و جهان است.

کولانی با اشاره به اینکه یکی ازبخش هایی که در قبال آن همه احساس مسئولیت کند حوزه صنایع دستی، میراث فرهنگی و آثار تاریخی و هنری است اظهار کرد: هنر، صنایع دستی و میراث فرهنگی متعلق به همه آحاد جامعه است و حفظ و اعتلای آن و شناساندن بیشتر این منابع فرهنگی به جامعه و ملت های دیگر وظیفه همگانی است.

وی افزود: هرگاه موضوع تولید و اشتغال مطرح می شود احداث کارخانه و صنعت بزرگ با هزینه میلیاردی در ذهن خطور می کند و این قضیه همه جانبه نگری نیست.

به گفته این مسئول ظرفیت های خوبی در شهرستان وجود دارد و می توان سنگ را به عنوان یک صنعت دستی به بازارهای جهانی و داخلی کشور معرفی کرد.

کولانی تاکید کرد: می توان با فرهنگ استفاده از تولیدات صنایع دستی و فراهم کردن زیرساخت های گردشگری و هنری یک گام در توسعه این فرهنگ و اشتغالزایی جوانان فراهم کرد./

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.