به گزارش ایرنا از روابط عمومی حوزه هنری کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در سیزدهمین محفل ادبی حدیث باب عشق که با حضور جمعی از شعرای برجسته استان در سنندج برگزار شد افزود: حافظ شاعر برجسته و نام آور ایرانی برای هر غزل خود یک بار قرآن را مطالعه می‌کرد و تاثیرگذاری اشعار وی حاصل این مطالعه قرآنی است.
وی با بیان اینکه شاعران و هنرمندان ما نیز در خلق آثار ادبی و هنری خود که در موضوعات مختلف به ویژه اهل بیت است باید مطالعه این کتاب آسمانی را مد نظر قرار دهند، گفت: بروز بودن و تولید آثار با توجه به نیاز امروز جامعه از دیگر ضرورت‌هایی است که باید مد نظر قرار گیرد.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت واکنش به موقع هنرمندان در موضوعات روز اظهار کرد: واکنش نشان دادن ها به فراخور هر جمعی معنای خاص خود را دارد که برای هنرمندان و جمع شاعران خلق آثار دبی و اشعار فاخر در میدان بودن به موقع را معنا می‌کند.
وی از زبان هنر و شعر به عنوان یکی از رساترین و برنده‌ترین ابزار در برابر هجمه‌های دشمنان نام برد و افزود: شعر شعرا و آثارهنرمندان یک سلاح بُران است و فعالان این عرصه این نعمت خدادادی را در راستای ترویج و قوت‌بخشی به نظام اسلامی مورد بهره ‌برداری قرار دهند.
آیت الله حسینی شاهرودی ابراز امیدواری کرد، اهل حق و اهل اسلام در جهان درست معرفی شوند و روزی را ببینیم که از سوء استفاده و ظلم خبری نباشد و اسلام که سراسر صلح و صفا است در کل جهان گسترش پیدا کند.
وی با بیان اینکه حق همیشه پایدار و باطل رو به زوال است، اضافه کرد: داعش ذائل شدنی است و این وعده به حقی است که خداوند در قرآن آن را نوید داده است.

**هنرمندان نسبت به حوادث روز بی‌تفاوت نباشند
رئیس حوزه هنری کردستان نیز دراین محفل ادبی بر اینکه هنرمندان نباید نسبت به حوادث روز بی‌تفاوت باشند، گفت: این انتظار از هنرمندان می رود نسبت به حادثه تروریستی اخیر تهران که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنان شد عکس‌العمل مناسب و شایسته را نشان دهند.
امین مرادی از هنر به عنوان شیواترین زبان برای ترویج و نهادینه کردن هر فرهنگی نام برد و افزود: زبان هنر بهترین سلاح برای مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان است که باید از این ظرفیت با حمایت هرچه بیشتر از هنرمندان ارزشی استفاده شود.
وی اظهار کرد: حوزه هنری استان کردستان با توجه به اهمیت هنر و تاثیرگذاری آن، برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری، کارگاه‌های شعر و غیره را به صورت مستمر و در طول سال برگزار می‌کند.
رئیس حوزه هنری کردستان در ادامه به چاپ چند کتاب شعر طی سال‌های اخیر با حمایت حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: امروز نیز در سیزدهمین محفل ادبی حدیث باب عشق از 2 کتاب دیگر که با حمایت حوزه هنری چاپ شده رونمایی خواهد شد.
در این محفل که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان و با همکاری و مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، سازمان بسیج هنرمندان و کانون بسیج مداحان و شاعران آیینی برگزار شد از کتاب 'محبت پنهان' خاطرات آزاده سرافراز 'محمد تقی کریمی' مربوط به ادبیات پایداری و کتاب شعر آئینی 'یه ته‌سبیح له دلداری من' اثر 'محمدرحیمی رضوان' رونمایی شد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.