به گزارش خبرآنلاین از سنندج، اسماعیل احمدی در نشست هماهنگی اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان کردستان در سنندج اظهار داشت: بر اساس برنامه این جشنواره امسال در نیمه دوم مرداد به صورت ویژه ای برگزار می شود.
وی با بیان اینکه نخستین جشنواره خیرین کتابخانه ساز استان در مرداد ماه سال گذشته برگزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه برگزاری جشنواره در سال گذشته با استقبال مناسبی همراه شد و این امر عزم متولیان را برای برگزاری دوره های بعدی جشنواره بیشتر کرد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی کردستان افزود: کتابخانه های عمومی در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های کاری خود با محدودیت های زیادی مواجه است و در همین راستا باید از ظرفیت و توان بخش خصوصی به خوبی بهره برداری شود.
وی ادامه داد: جلب مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه خیرین در راستای کمک به کتابخانه های عمومی یکی از نیازهای اصلی در استان کردستان است و دومین جشنواره خیرین کتابخانه ساز استان نیز بر همین اساس برگزار می شود.
احمدی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره فرصتی برای جمع آوری کمک های مالی به کتابخانه های عمومی است، افزود: در کنار این مهم ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه نیز از اهداف مهم است.
وی بیان کرد: انتظار می رود که با برگزاری این قبیل جشنواره ها فرصتی برای آشنایی مردم با اهمیت مطالعه و کتابخوانی در سطح استان فراهم شود که این امر می تواند در ارتقای شاخص های مطالعه بسیار اثرگذار باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به نقش مهم خیرین در توسعه کشور تصریح کرد: خوشبختانه خیرین با ورود خود به بسیاری از عرصه های به ویژه مدرسه سازی و حوزه بهداشت و درمان سبب تحول و تا حدودی رفع کاستی ها شده اند.
وی نقش خیرین را در هر جامعه ای بسیار ارزنده و مهم ارزیابی کرد و گفت: بدون شک حمایت این قشر از کتابخانه های عمومی نیز منشاء خیر و برکت برای این بخش فرهنگی خواهد بود.
وی ادامه داد: انجمن خیرین کتابخانه ساز استان کردستان در آذر سال 1390 به ثبت رسیده است و این برای دومین بار است که در کردستان مراسمی برای دعوت از خیرین به منظور حمایت از کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 671546
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.