به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رسول شیخی زاده روز یکشنبه در جلسه مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سنندج افزود: بخشی از مشاغل ایجاد شده برای افراد تحت حمایت این نهاد به مجموعه اصناف مرتبط است.
وی اظهار کرد: هم اکنون هشت هزار طرح صنفی و مغاره داری مددجویان در استان وجود دارد که از طریق امور صنفی پروانه کسب دریافت کرده اند و همچنین توسط حوزه اشتغال این نهاد نظارت می شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه با بیان اینکه جمعیت نیازمند در همه جوامع بشری وجود دارد، گفت: در استان کردستان نیز با توجه به شرایط اقتصادی، افراد نیازمند بیشتری به خصوص در روستاها و مناطق حاشیه نشین شهرها وجود دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون 9 درصد جمعیت استان در قالب 14 درصد جمعیت خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که سرپرستی 50 درصد از این خانواده ها بر عهده زنان است.
شیخی زاده افزود: هم اکنون هزار و 350 نفر از ایتام تحت حمایت این نهاد فاقد حامی هستند و امید می رود تا پایان ماه مبارک رمضان با همکاری و مشارکت خیران برای این تعداد کودک یتیم و نیازمند حامی یابی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به معنویت حاکم در ماه مبارک رمضان زمینه انجام کار خیر بیشتر فراهم است و کمیته امداد امام(ره) نیز برنامه های ویژه ای در راستای کمک به نیازمندان در این ماه اجرا می کند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار کرد: طرح اطعام نیازمندان، کمک به آزادسازی زندانیان غیر عمد، مفتاح الجنه و دیدار با خانواده های تحت حمایت و طرح اکرام ایتام از جمله طرح های ویژه این نهاد در این ماه مبارک است.
هم اکنون بیش از 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده:امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.