مدیر کل کمیته امداد کردستان گفت: هم اکنون یک هزار و ۳۵۰ نفر از ایتام تحت حمایت این نهاد فاقد حامی هستند و امید است تا پایان ماه مبارک رمضان با همکاری و مشارکت خیران برای این تعداد کودک یتیم و نیازمند حامی یابی شود.

به گزارش ایلنا، محمد رسول شیخی زاده  با بیان اینکه جمعیت نیازمند در همه جوامع بشری وجود دارد، افزود: در استان کردستان هم با توجه به شرایط اقتصادی، افراد نیازمند بیشتری به خصوص در روستاها و مناطق حاشیه نشین شهرها وجود دارد.

وی گفت: هم اکنون ۹ درصد جمعیت و در قالب ۱۴ درصد جمعیت خانوار استان تحت حمایت کمیته امداد استان هستندکه ۵۰ درصد از این خانواده ها دارای  سرپرست زن هستند.

شیخی زاده اظهار کرد: یکی از اهداف کمیته امداد در کنار حمایت ها و ارائه خدمات به این خانواده ها تلاش جهت توانمندی آنان با استفاده از ایجاد مشاغل خرد و کوچک است.

وی با بیان اینکه بخشی از مشاغل ایجاد شده برای افراد تحت حمایت این نهاد به مجموعه اصناف مرتبط است، گفت: هم اکنون هشت هزار طرح صنفی  مددجویان در استان داریم که از طریق امور صنفی پروانه کسب دریافت کرده اند و همچنین توسط حوزه اشتغال این نهاد نظارات می شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه ترویج سنت های حسنه الهی در سطح جامعه یکی از اصلی ترین رسالت های کمیته امداد است، بیان کرد: با توجه به معنویت حاکم در ماه مبارک رمضان زمینه انجام کار خیر بیشتر فراهم است و کمیته امداد هم برنامه های ویژه ای در جهت کمک به نیازمندان در این ماه اجرا می کند.

وی افزود: طرح اطعام نیازمندان، کمک به آزادسازی زندانیان غیر عمد، مفتاح الجنه و دیدار با خانواده های تحت حمایت و طرح اکرام ایتام از جمله طرح های ویژه کمیته امداد در این ماه مبارک است.

شیخی زاده گفت: هم اکنون یک هزار و ۳۵۰ نفر از ایتام تحت حمایت این نهاد فاقد حامی هستند و امید است تا پایان ماه مبارک رمضان با همکاری و مشارکت خیران برای این تعداد کودک یتیم و نیازمند حامی یابی شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.