معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: انتظار داریم سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، به کردستان کمک بیشتری کند و این استان را به صورت ویژه ببیند تا بتوانیم بهترین شرایط را در این حوزه فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در جلسه ای که با موضوع بروز آفت جوانه خوار بلوط در عرصه های جنگلی شهرستان مریوان و سروآباد برگزار شد، افزود: باید تغییرات اقلیمی در منطقه به شکل کارشناسی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به مدیریت مطلوب کشورهای پیشرفته با جنگل های وسیع و وجود کمترین آفات در آنها، گفت: این امر نشان می دهد نحوه مداخله در طبیعت باید حساب شده و منطقی و اصولی باشد.

قادری افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نیز این موضوع رعایت و رئیس جمهور محترم نیز تأکید ویژه ای بر روی مسئله مداخله منطقی و برنامه ریزی شده در طبیعت، داشته و دارند.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: به عنوان نمونه دولت، 1940 میلیارد تومان در خصوص دریاچه ارومیه هزینه کرده تا این دریاچه رو به بهبودی برود که این امر حاکی از مداخله مناسب در طبیعت است.

وی تأکید کرد: کارگروهی با محوریت منابع طبیعی استان تشکیل خواهد شد و در آن از ظرفیت تمامی نیروهای توانمند و متخصص استفاده می شود و فرمانداران شهرستان‌های استان نیز باید از طریق بخشداران و دهیاران، مشارکت مردمی را جلب و آموزش را در دستور کار قرار بدهند.

قادری بر ضرورت حساس‌کردن بیش از پیش مردم در این موضوع و آموزش آنها تأکید کرد و گفت: هرجا از مشارکت مردم و روستائیان در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها استفاده شده، نتیجه مفید بوده است.

معاون عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: البته حضور مردم و روستائیان باید قاعده مند و طبق ضوابطی تعریف شده باشد و به آنها اجازه بدهیم در موضوعاتی چون سرشاخه زنی خودشان پای کار باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.