به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین خوشگوار در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سنندج افزود: این مسابقات 24 تا10 مرداد 96 با شرکت هزار و 670 دانش آموز دختر و پسر و با شعار رضایت، امنیت و سلامت از منزل به منزل به میزبانی سنندج برگزار می شود.
وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات یکی از برنامه های محوری حوزه تربیت بدنی بوده و همواره مورد توجه و اقبال معلمان و دانش آموزان بوده است، اظهار کرد: این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستان، استان و کشوری اجرا می شود.
به گفته وی در سه مرحله اول این مسابقات در مجموع 127 هزار دانش آموز مشارکت داشته و نفرات و تیم های برتر برای حضور در مرحله کشوری آماده شده اند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان همچنین با اشاره به ارزیابی مسابقات در تیم های مختلف افزود: از سه سال گذشته برنامه مدونی برای میزبانی مسابقات تدوین شده است.
وی ادامه داد: بعد از وقفه 13 ساله، در بهمن 94 استان کردستان میزبان مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش های زورخانه ای شد و مسابقات کشوری ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی و متوسطه اول نیز تابستان 95 به میزبانی استان برگزار شد.
خوشگوار در ادامه اعزام تیم های ورزشی استان به مسابقات کشوری را دیگر برنامه این معاونت در تابستان سال جاری عنوان کرد و گفت: این مسابقات از 15 تیر تا 15 شهریور 96 به میزبانی استان های کردستان، خراسان رضوی،آذربایجان غربی، فارس و مرکزی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه 610 نفر دانش آموز، سرپرست و مربی در قالب 58 تیم ورزشی در مسابقات کشور حضور خواهند داشت، افزود: از این تعداد 34 تیم مربوط به پسران و 24 تیم دختران هستند که در تمامی رشته ها در مسابقات کشوری شرکت می کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان همچنین گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای آماده سازی تیم های ورزشی برای حضور موفق در مسابقات کشوری نیز ارائه کرد و خواستار تامین مالی اعزام دانش آموزان به این مسابقات شد.
وی کل اعتبار مورد نیاز برای اعزام تیم های دانش آموزی استان را سه میلیارد ریال عنوان کرد و با بیان اینکه بخشی از این مبلغ تامین شده است گفت: برای اعزام دانش آموزان دختر به مسابقات کشوری در مشهد مقدس نیازمند مساعدت شورای اموزش و پرورش استان هستیم .
خوشگوار با اشاره به ارتقاء رتبه ورزشی دانش آموزان استان به هشتم کشوری در سال 95 ابراز امیدواری کرد، این رتبه ها در سال جاری ارتقاء پیدا کند.
275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.