به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز جمعه در پیام خود نوشته است:
با سلام و عرض تسلیت مجدد به ملت بزرگ ایران ایران و خانواده های محترم شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران و آرزوی سلامتی برای مجروحان این 2حادثه، ترور، تروریسم و تروریست پدیده ای است بی خانمان و هیچگونه تعلقی به یک ملت، یک قوم و پیروان یک دین و یا مذهب نداشته و در طول تاریخ همه ملت ها، اقوام و معتقدان به ادیان و مذاهب گوناگون کم و بیش از این تفکر و اقدام غیر انسانی و غیر دینی آسیب دیده و خساراتی را متحمل شده اند.
مردم ایران در طول سال های پس از انقلاب اسلامی بیش از هر ملتی آماج حملات تروریستی بوده و هزاران نفر زن ومرد و پیر و جوان و کودک بر اثر شقاوت تروریستها جان خود را از دست داده اند.
کسانی که در قالب گروه ها و سازمان های تروریستی خون هموطنان خود را با توجیه سیاسی و دینی و برداشت های ناصحیح و انحرافی از دین به زمین ریخته اند از اقوام و مذاهب مختلف بوده اند که با کژاندیشی به اعمالی چنین بی رحمانه و سبعانه دست یازیده اند و اگر امروز مرتکبین جنایت حوادث تهران از یک قوم ایرانی بوده اند ( که صرفاً چنین نبوده و در سازمان و تشکیلات این گروه از اقوام و اهالی برخی نقاط دیگر کشور نیز دخالت داشته اند) موجب بدبینی مردم به یک قوم که اصیل ترین عضو پیکره ملت بزرگ ایران است ، نمیشود.
ملت آگاه ایران هرگز خاطره فداکاری و جانفشانی های قوم کُرد را در طول تاریخ پر افتخار این سرزمین فراموش نکرده و همچنان به عنوان جزء جدائی ناپذیر خاطرات تاریخی و تاریخ خود آن را از یاد نمی برند و به یاد دارد که همین قوم در عراق و سوریه ، در کوبانی، شنگال و مخمور، آماج وحشیانه ترین جنایات عوامل تفکر انحرافی و خشونتگرای داعش بوده و بیشترین آسیب ها را در سال های اخیر و از بدو پیدایش این جریان ضد دینی و ضد انسانی تحمل کرده و شیر زنان و شیر مردان متدین و غیرتمند آنان در برابر جنایات آنها مردانه ایستاده اند.
سرزمین ما ، ایران عزیز ، آمیزه ای است از اقوام و پیروان مذاهب اسلامی و سایر ادیان الهی که همواره با آگاهی و درک صحیح شرایط داخلی و خارجی و بویژه دسیسه های قدرت های جهان‌خوار و عوامل منطقه ای آنها همبستگی ملی و اتحاد و همدلی خود را حفظ و از این طریق دشمنان ملک و ملت را از دستیابی به اهداف پلید خود بازداشته و مایوس نموده اند.
ملت ما خوب میدانند که اگر در یک خانواده، فرد یا افرادی مرتکب جرم و جنایتی شده اند، ساحت همه اعضاء خانواده از هر گونه اتهامی مبراست.
روز چهارشنبه 17 خرداد در 2 حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که بر اثر آن 17 نفر شهید و حدود 50 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد.
از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی نیز یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
3034/ 3020
خبرنگار: حسن حسین زاده / ** انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.