به گزارش ایرنا،ثریا مطهرنیا معلم فداکار بیجاری و رئیس هیئت مدیره ی موسسه ی خیریه ی مهرآفرین گروس زنی که فداکاری هایش برای کودکان نیازمند است.
دریافت جایزه چهره ماندگار سال 1395 کشور امضای بزرگ از سوی مسئولان کشوری بر توانایی ها و مهربانی های این بزرگ زن و مهربان بانوی استان کردستان است.
رئیس هیئت مدیره ی موسسه ی خیریه ی مهر آفرین گروس گفت: داستان من با دانش آموزم سارا شروع شد به این صورت که وی در حادثه ای دچار سوختگی شده بود و باید درمان می شد.
ثریا مطهرنیا افزود: در واقع روایت من روایت ساراهای سرزمینمان است که گاهی جسم و احساس نازکشان آسیب می بیند و معلمش تاب نگاه به آن آیینه ی زلال دردمند را ندارد.
وی با اشاره به اینکه سارا راه اصلی زندگیش را به او نشان داد است اظهار کرد: کوشیدن در راه بازیابی سلامت سارا موجب شد نسبت میان خود و کلمه ی ' تعهد' را جدی تر دنبال کنم.
به گفته او این تعهد در او از یک کودک نازنین شروع و به تعهد در قبال کلمه ای عام تر به نام انسان رسیده است.
این مادر کردستانی با بیان اینکه او و سارا همسفر راهی شدند که زندگی هر دوی آنها را تغییر داده است اضافه کرد: این سفر ریشه در قلب ها، امیدها و باورهای آنها داشته و حاصلش ورود او به انجام کارهای خیر و بازیابی سلامت سارا بوده است.
وی در خصوص دنیای کارهای خیر گفت: جهانی نو که در آن تجربه ی زیست چیزی جز عشق و پیشرفت بر مدار توانایی های انسان و معنویت در سایه ی عدالت و احترام نیست.
وی بخش اول انگیزه ی خود را برای ورود به انجام کارهای خیر بازیابی دوباره سلامت سارا دانست و افزود: پس از اینکه مشکلات سارا در حال رفع شدن بود با کودکان بیشتری که به دلیل ناتوانی مالی در معرض آسیب بودند برخورد کردم و سعی کردم مشکل کودکان بیشتری را در حد توانم کم کنم.
مطهرنیا با اشاره به اینکه مراجعه های زیادش برای حل مشکلات کودکان دیگر به موسسات و بخش مختلف با بی توجه ای و کم مهری مسئولان روبه رو شده بود اظهار کرد: جاهایی کاملا مختص به جغرافیای خاصی بودند، جاهایی بیماری های دیگری را در بحث کمک رسانی, پوشش می دادند و بهر حال هر جایی فرآیندهای مخصوص و گاها دست و پاگیر خود را داشت.
این معلم فداکار بیجاری در خصوص تلخ ترین خاطری که در این راه داشت، گفت: یک بار برای کمک به یک کودک به موسسه ای در استان مراجعه کردم و وقتی درخواست برای کمک به این کودک را از آنها داشتم پاسخ خوبی از انها دریافت نکردم.
وی افزود: با بیشتر شدن کودکان نیازمند پوشش و نیز جوابهای عجیبی که از بعضی موسسات می گرفتم تصمیم گرفتم موسسه ی خیریه ای تاسیس کنم.
مطهرنیا با بیان اینکه با کمک جمعی از نیک اندیشان موسسه ی خیریه ی مهرآفرین گروس در اسفند ماه سال 92 کار خود را آغاز کرد است اظهار کرد: هدفم از تاسیس این موسسه این بود که هم بتوان گامی در مسیر حل مشکلات برداشته و هم سیستم مالی و حسابرسی بوجود آورد که کمکهای مادی نیکوکاران در یک ترازنامه شفاف مالی ثبت شود.
وی در خصوص میزان مددجویان کودک موسسه ی خیریه ی مهر آفرین گروس اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مددجویان کودک این موسسه یک هزار و 100 نفر هستند که 270 نفر از آنها را در بحث سلامتی و مواجهه با بیماری های مختلف حمایت می کنیم.
این معلم فداکار بیجاری در پاسخ به این سوال که در مسیر تاسیس موسسه و کمک به بچه ها چه مشکلاتی رو تجربه کرده است؟ گفت: مشکل همیشه هست و شخصا مایل به بازگو کردن مشکلات نیستم چون همه ی ما از سختی و دشواری در مسیر چنین موسساتی اطلاع داریم.
وی با بیان اینکه چیزی جز پایبندی به عقاید، باورها، وظایف انسانی، حس رضایت نسبی از خود و امید به آینده ای بهتر برای نسل حاضر و نسل های بعد مورد انتظار او از موسسه های خیریه نیست افزود: در این راه کمک مردم و مسئولان دلگرمی موسسه های خیریه را افزایش می دهد.
این بانوی خیر بیجاری شب بیداری، کار مداوم، وقت و انرژی گذاشتن بسیار و هزینه های مادی را مانع انجام وظایف انسانی ندانست و اظهار کرد: باید اعتراف کنم که متحمل سختی های زیادی شده ام اما این حجم مشکلات,خودم را بیشتر تربیت کرده و نیز اثر مثبتی بر زندگی و رشد درونیم داشت است.
مطهرنیا راز از پای ننشستن خود در مقابل سختی ها را لبخند امید بخش کودکان موسسه اش دانست و اضافه کرد: کارهای که به واسطه ی خدمت تمام قد به انسان و حریم و حرمتش باعث درونی شدن اصالت نوع دوستی و ارزشهایی انسانی می شود انرژی لازم را در خود برای از پای ننشستن دارند.
به گفته این خیر بزرگ شناخت شده ی کشوری کودکان آیینه ی حیات و مهربانی هستند که به او احساس شعف، امید و زندگی هدیه می کنند.
وی در خصوص خیرینی که به این موسسه کمک می کنند گفت: بخشی از خیرین بیجاری های مقیم در شهرستان هستند و بخشی دیگر خیرین بیجاری نیز مقیم سایر نقاط کشور و نیز مقیم کشورهای دیگر هستند.
مطهرنیا با اشاره به اینکه این موسسه از هموطنان نیک اندیش سایر نقاط کشور نیز کمک هایی دریافت می کند افزود: از تهران و مشهد و در بحث کمپین ها هم استانی های و دیگر نقاط همواره حامی این موسسه بوده اند.
رئیس موسسه مهر آفرین گروس در خصوص نحوه ی کمک ها به این موسسه اظهار کرد: علاوه بر کمک های نقدی کمک های غیر نقدی نیز به این موسسه ارسال می شود که این کمک ها به سایر مددجویان موسسه که در رده های سنی دیگر هستند و لزوما کودک نمی باشند اهدا می شود و برخی بسته ها در میان آنان در قالب طرح های مختلف توزیع می گردد.
وی با بیان اینکه این موسسه دیگر مددجویان را در سایر نقاط کشور مورد حمایت قرار می دهد اضافه کرد: این موسسه در طرح های آینده خود به فکر توانمند سازی خانواده های مدد جویان و دیگر نیازهای جنبی آنها است.
وی گفت: حمایت خیرین در داخل و خارج، مردم و جوانان و نگاه مثبت و ایجابی افرادی که با کمک هایشان ما را تنها نگذاشته اند موجب برخی دست آوردها شده است.
این مادر فداکار کردستانی با بیان اینکه یکی از نقاط مثبت استان فرهنگی کردستان توانمندی های ژئوکالچری آن است گفت: اگر در استان ما هنوز توسعه ی مورد انتظار همه فراهم نیست می توان بوسیله ی توانمندی های فرهنگیمان بر مشکلات تفوق یابیم.
این معلم فداکار بیجاری افزود: باید از هر حضوری برای ایجاد چنین موسسه های که خود مردم ایجاد می کنند و مبتنی بر نیازهای اجتماعیشان است استقبال کرد و فقط یک ریل گذاری در سطح سیاست های کلان داشت که دچار موازی کاری نشد و چنین موسسه های را از آسیب های رایج و قابل پیش بینی دور کرد.
مطهرنیا مهم ترین مشکلات جامعه امروز را فقر، اعتیاد، زنان بی سرپرست و بد سرپرست، کودکان کار و خیابان، بیماریهای خاص و ناتوانی در ادامه ی تحصیل دانست و اظهار کرد: بررسی این مشکلات لزوم کمک به ایجاد شغل های کوچک برای توانمندسازی خانواده های آسیب دیده را روشن می کند.
رئیس موسسه مهر آفرین گروس رسالت موسسه های خیریه در بُعد مدنی و قانونی را برداشتن برخی بارها از دوش دولت و بنیادها دانست و افزود: ایجاد یک موسسه خریه نباید این باور را ایجاد کند که دیگر وظایف از دوش مسئولین ساقط است و حل همه ی مشکلات به این موسسه ها واگذار شده است.
مطهرنیا با بیان اینکه مسئولان باید برای تقویت و شکل گیری ساختار این موسسه ها نهایت تلاش خود را داشت باشند اظهار کرد: مسئولان چه در حوزه ی قانونگذاری و نظارت، چه در بخش اجرایی و دولت و چه در بخش نهادهای غیر دولتی که جز دستگاههای حکومتی هستند هر چه بیشتر کمک کنند، بیشتر به وظایف ذاتی خود عمل کرده اند.
وی به حوزه ی خوب و سازنده ای که موسسه ها می توانند از تبادل و همکاری مردم و مسئولین به وجود بیاورند اشاره و اضافه کرد: این موسسه ها یک چسب اجتماعی بین مردم و مسئولان هستند که موجب قوام یافتگی جامعه و استحکام بیشتر آن خواهد شد.
این خیر بیجاری افزود: دست یاری به سوی نهادهای و مسئولانی که می توانند امکاناتی را برای موسسه های خیریه جهت بهتر انجام شدن وظایف آن ها فراهم کنند دراز می کنیم.
وی اضافه کرد: در آینده با پیگیری ها مکتوب و شفاهی درخواست هایمان از این مسئولان خواهیم کوشید که ایده هایمان را عملی سازیم و نتایج و همکاری ها را به اطلاع مردم خواهیم رساند.
مطهرنیا اظهار کرد: موسسه ی خیریه ی مهرآفرین گروس هیچگاه تنها متعلق به یک ناحیه و نقطه ی جغرافیایی نبوده است، پسوند گروس را به نام این موسسه دوستان اضافه کردند تا نام این ناحیه زنده گردد.
وی گفت: این موسسه آمادگی آن را دارد که شعبه های از این موسسه را با همکاری خود مردم در سایر نقاط استان و کشور تاسیس کند و دانش و تجربیات خود را با آنان تبادل کنند.
به گفته رئیس موسسه خیریه مهرآفرین گروس این موسسه به تمام مددجویان با فرهنگ، مذهب، سن و جنس های مختلف نگاه یکسان دارد.
این معلم فداکار با بیان اینکه با برنامه هایی که در دست طراحی، تدوین و اجرا این موسسه است و برخی ایده های نو و کمکهای بیشتر مردم و مسئولان می توان در آینده شاهد نقش آفرین بیشتر این موسسه بود افزود: هر فرد، گروه و شهروندی که می تواند در این مسیر با هر قدمی ولو کوچک به ما یاری رساند کمک خود را از این موسسه دریغ نکند.
7349/ 3020
**گزارش از: ژاله گرگانی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.